Dec 22, 2008

Konvoi Hari Aids Sedunia..


penat smp tak hengat..itu je yang boleh aku katakan..semalam aku ngan adik veradik aku yang kewl telah mengikuti konvoi Hari Aids Sedunia..sebanyak 50kereta semuanya dan kereta aku no yang ke-48..harus no 2 dr belakang kan, tapi itu tak bermakna kami kalah hokeeehh!~!



Dari kiri : aku, my lil bro n my bro in law

Tyme ngah racing konvoi..sempat laagiiikk!!

persiapan sebelum konvoi tersebut tersgtlah menyeksakan..aku terpaksa study balik fakta2 mengenai HIV/Aids di seluruh dunia through internet plus pengetahuan yang sedia ada ( ayah aku dr aku kecik2 lagi dia dah sumbatkan kepala hotak aku dgn maklumat2 mengenai kesihatan ) hias2 kereta lagi smp dah mcm hape ntah ( takpe nak menang nye pasal aku sggup )..teruk dia kureng sket dari exam UPSR..haha

Dialah ratu n suri hidupku..irine nadia marcello..haha


so nak diringkaskan, kami terpaksa konvoi satu melaka meliputi ke-tiga daerah iaitu Alor Gajah, Jasin dan berakhir di Melaka Sentral dan perlu menjawab beberapa soalan yang ku kira sgt senang.Siap kene excot dgn abang2 polis trafik lagi...so perjalanan kami tersgt lancar..Sesampainya di Melaka Sentral dgn peluh n minyak di dahi seperti boleh menggoreng ikan siakap masak 3 rasa, aku pon terus memberi jawapan terakhir di check point terakhir..mata aku turut tertumpu ke satu meja nih..yang menjadi perhatian aku ialah, Mila AF5..dah la Mila minat aku kan..eh silap, dah laa aku minat Mila kan..pastuh dia boleh lak lepak semeja ngan Ayah aku, Dr. Ban, Dr Ghazali sumer..arghh tensen2..


Kami satu team yang telah berjaya
diberi kesempatan untuk bergamba secara eksklusip bersama Mila..


Jadi, dgn menggunakan kuasa veto ayahku, kami dpt bergambar dgn puasnya bersama2..i lap u Mila..u lap me can ha??hahah...Haha, laju je aku nak amik gmbo ngan dia kannn..haha


I lap u Mila..

Fokus pada bahu Mila..ya amppunnn!~

Tetiba, nama aku diminta untuk ke belakang stage untuk sesi pemilihan pemenang konvoi seterusnya..so sebanyak 50 bijik kereta tadi, kereta kami telah di pilih sebagai salah satu daripada 5 pemenang..Thanx god..Untuk memilih tempat pertama hingga tempat ke-5, seorang wakil diperlukan untuk mara ke sesi seterusnya iaitu diinterview oleh 5 orang doktor atau pakar medic di dalam ambulans ..aku ulang semula..seramai 5 ORANG doktor hokeeehh!!! dah laa kene interview dlm ambulanss..Choy!!! hahaha..aku plak org yang terakhir kene interview..mau tak kecut perut..tanya tak mcm vavy lak kan..ko hingat aku amik medic ke??takpe, sibaik ayah aku dah bekalkan ilmu yg secukupnya kat aku!! dpt aku jawab dgn jayanya!! haha..

Me wif Mr MC..sorry ye bang..saya lebey puteh dr abang..congrats for ur new born baby!~

Nih plak persembahan secara langsung shuffle budak2 kampung mana tah..


di akhir majlis Hari Aids Sedunia tuh, tibalah masanya untuk mengumumkan pemenang..Thanx god again, kami dpt tempat ke-2 untuk keseluruhan aktiviti konvoi.Jadi laa kan..sapa nak bagi wang saguhati RM 450 inclucing vaucher minyak skali?..hhuhuhu..

Lelaki dan Aids..


Jadi dgn ini aku nak menyeru rakan2 blog aku atau sesiapa yg baca blog aku nih, hindarilah HIV/AIDS dari menular ke dalam hidup anda..mencegah tuh lebih baik hokeh!~

Hindari sex bebas..jgn kerap bertukar2 pasangan..jgn berkongsi jarum atau perkara2 yang boleh mendekatkan diri anda dgn virus ini..kalau degil gak, buat la dan anda merasa la sendri bagaimana seksanya kehidupan anda selepas itu!~



HENTIKAN AIDS

TUNAIKAN JANJI!

30 comments:

nizza-abira said...

tahniah! :)

Irine Nadia MaRceLLo said...

huhu...aku menyammmmmpahhh gilew dengan budak2 shuffle kampung mane sesat tahh..haha...tkinja2..tlompat2..

.::naZeyRa::. said...

haha...mila..kutertanyew..suke ajoy jewwhh???? hehe

akma....L said...

ergh.. takot saye.. ade spirit kuat.. uhuhu~

rizz said...

haha.part yg pg buhu mila tu yg x leh bla.motip amik ksmpatan ekeke.. dri tpt 48 mng ke tpt ke 2.wah hebat!!:p

Miss Hazzy said...

congrats!!!

hans said...

hahaha
mila juga ko minat
adoi....
benci aku mila...
huhu..
wah,dapat hadiah apa ekk dah menang?
pasnih ajak aku join sekali..
confirm ko kalah
huhuhu

budak shuffle tu aku rasa budak kampung Pak Abbas kut...
takpun wakil dari rumah orang tua cheng
huhu

Duke Luce Dell'amore said...

wah!congrate!!
besh2!

TRANSLUCENTLYHEALL said...

lelaki n aids,
wah...
mcm menarik gamba tue,
eh, ko pun harus jaga diri baik2,
jgn main taram je semua laki,
ehh, pompuan,

LiTtLe DaMSeL*MuLtVeRs said...

skali pandang ade 1 gamba....da mcm kamu husband mila da.....hihi

aNn fArhaNaH said...

three thumbs up 4 u n ur fam 4 participating in Hiv/aids thingy...
quite ssh gak nk educate people wit hiv/aids nih..

aizul said...

nizza : trimas kak ..

irine : tau takpe..bikin malu je..

nazeyra : mila suka ajoy laa wey!~

akma..L : hahah tak perlu takut..manusia gak..

rizz : hahahaha..kitorg pakai bomoh nak menang taw!

miss hazzy : thanx dear!~

hans : hahaha ngk kaki laa beb..jom berentap..saya tak takut lgsung!~ haha..aah aku pon rasa dr rumah sri kenangan cheng kot!~ haha

jim : thanx2..

heal : cibai tol statement ko!!! ko tuh yg patut berjaga2..pakai protection hokehh!~ haha

little : hahaha pretending to be mila's husband je..haha

ann : betul2..diaorg nih tak paham2 pasal hiv/aids kan?? haha

DicKiE aDaMs said...

wahh.. bgus ko ni.. leh jd duta HIV aids bagi golongan ratu2.. haha

congrats sbb dpt no 2! sptutnya ko usha doktor dlm ambulance tu.. sah2 dpt no 1..

erm.. irine.. dak2 shuffle tu semua dari AYER PAABAS.. hahah

~honey_nurhaliza~ said...

korang mmg power dpt naib juara time ni...congrats...kalau akak pegi time ni mst jd juara kan??

asybedazzle said...

shufle xleh bla. haha.
congrats2. :)

aizul said...

dickie :tuh laa pasal..aku fail laa bab2 usha2 nih!!

honey : hahaha..tuh laa rugi ko takder kak...

asybedazzle : mengjengkelkan ok!!!

adeq azreeqah said...

congrats sbb dh mng no.2..adeq nak tgk gmbr keta bhias korang leh x? apsal kak honey xdpt join?bz kat butik ke?

~honey_nurhaliza~ said...

yup,akak bz la yanggg kat butik...kalau i join,sure leh menang punya laa...kang terfamous plak kang,mama vogue join...ahhahaha

Afir said...

ye..hidup bebas tanpa aids..tu penting!!!!!!!

hidup mila..huhu

Ad Rifza said...

JAUHI AIDS..JANGAN CUCUK TANG SITU CUCUK TANG SINI...hehehe..
JAUHI MAKSIAT DAN ZINA..ahaks..

3p4h said...

Congratz Ajoy!!! Ada lg x duit 2 atau da abes shoping? Hahaha...

Pape pn mmg bgus la cara didikan ayh ko, tribute to him!

Psl dak shuffle 2 ak xfhm, da la pkai bju tebal2 dok tkinja, xpns ke? Ni Malaysia la weii... Ish5.

AIDS??? Pasti, ketahui, hindari,jauhi dan hati2..

aizul said...

adeq : aah dia bz sket ngan boutique dia tuh!~ takder masa untuk sume nih..haha

afir : yeeaahh hidup aizul marcello!~ haha

ad : betul2..pndai org tuh berkata2..

epah : thanx epah..tuh laa pasal..dah le panas gle tyme tuh..aku taknampak satu salji pon!~ haha

hans said...

DicKiE aDaMs said...
wahh.. bgus ko ni.. leh jd duta HIV aids bagi golongan ratu2.. haha

congrats sbb dpt no 2! sptutnya ko usha doktor dlm ambulance tu.. sah2 dpt no 1..

erm.. irine.. dak2 shuffle tu semua dari AYER PAABAS.. hahah

hans said :
ko kalau bawa si dickie ni bukan dapat no 1 tapi dapat hiv +...hahaha....

tgok tul tak aku kata...budak2 tu wakil dari ayer paabas walaupun hatiku kuat mengatakan mereka wakil dari rumah orang2 tua cheng(ala2 sehati berdansa lak)..
haha

Queen said...

AMboi Ajoy, Cikgu bagi sms tak balas pun. Jumpa Mila rupanya sampai tak ingat kat cikgu.Check out my blog and wajib jadi follower. Kalau pandai you can guess who am I

aizul said...

ala dr bahasa cikgu, sy dah boleh guess dah siapa..siapa lagi kalau bukan cikgu yg paling vougue dlm dunia nih!!!

alhaqimi said...

hmm...salam singgah~~ nice blog :P

Irine Nadia MaRceLLo said...

scandal seyhh ngn abg baju merahh itewwww...auuuuuuu~!!!

IdzaRis said...

tahniah..tahniah...

Miss Hazzy said...

happy new year mr aizul ;)

ahaks~!

arnamee said...

Salam..

tahniah.^_^
wazzup2..

mila tu rendah ke?
saya dah jumpa dia,tgi memng sme..
adehla..

huhu