Dec 10, 2008

Shah Rukh Khan dan Bukit Antarabangsa!~

hmm..disebabkan keboringan yang melanda, aku pon singgah2 la kat blog..smp aku pon tak ingt blog mana yg aku masuk..maen klick je..sekali tuh, mata aku tertumpu kat satu entry blog hamba Allah nih..pasal shah rukh khan la..motipnya mempertikaikan kenapa shah rukh khan perlu dpt gelaran dato'.. siap ckp, ramai lagi org kat negeri Melaka yg patut dpt gelaran dato'..even cleaner dan tukang kebun yg mengindahkan lanskap melaka pon boleh dpt gelaran dato', tetapi tidak diberikan..

hmm..aku mengeluh sendirian..(hati melaha dan bermonolog sebenarnya), bukan sebab aku minat shah rukh khan or whut..tapi sebagai salah seorg rakyat Melaka, aku rasa aku patut tampil untuk memberi jawapan balas..(chewaah)..haha..even my parents pon tak setuju Shah Rukh Khan diberi gelaran dato'..everyone has their own point of view ryte? so do I..

aku tersgtlah bersetuju dgn langkah kerajaan Negeri dan patut memberi pujian kepada Tuan Yang Terutama Negeri Melaka atas usaha dan tektik mereka untuk memberi gelaran tersebut kepada Selebriti Antarabangsa nih..yer la, korg ingt diorg suka2 jer ke bg gelaran tuh kat Shah Rukh Khan yg tak brapa nak ensem tuh??? cuba korg pk, apa motipp TYT Melaka tuh??

memandangkan sumber utama Negeri Melaka adalah berdasarkan industri Pelancongan, maka memang molek laa tuh kan diorg wat tektik bg gelaran tuh kt shah rukh khan..Ini merupakan satu langkah yg bijak untuk mempromosikan Melaka di mata dunia..malah secara tak lgsung, Malaysia juga turut dipromosikan di merata dunia melalui filem...Shah (gelaran manja die) pon dah berjanji nak membantu kerajaan negeri melaka untuk membina studio filem tertutup bg memajukan lagi industri perfileman khususnya di Melaka.

So, sapa2 yg rasa tak perlu gelaran DATO' kat shah rukh khan tuh kan, aku tak marah..sukati hang la..bukan rugi apa2 pon..ala mana tau next besday TYT, korang plak dpt dato' ke kan..haa silap2 dapat tan sri terus..hhuhuhu..

Syabas Shah rukh Khan, rajin2 laa buat filem yg mempromosikan Melaka dan Malaysia yer, even aku bukanlah tgk sgt filem dia khhaaaannnnn!~ hahaha

Segak abes..
Baju melayu ditaja oleh : Sovereign Wear Sdn Bhd, sebuah syarikat butik di Kuala Lumpur

Samping nak tercabut nih plak ditaja oleh : Institut Seni Malaysia Melaka.
Songket rasmi negeri Melaka bermotif bunga kesidang

Poyo jer kaaannn doa..yer kann ajer..mesti mamat sebelah tuh bngga dpt dok sebelah shah rukh khan ek?? haha



Btw, rasanya tak terlambat untuk aku ucapkan sekalung takziah kepada rakan2 di Bukit Antarabangsa yg mengalami tragedi tanah runtuh tuh..hmm, takziah jugak kepada adik angktku Wama yg turut mengalami nasib yg sama..pindah rumah jer laa dikk...semoga tabah mengharungi dugaan Tuhan Yang Maha Esa ok..



bukan per, aku rasa turut terpanggil untuk tragedi nih..Yer la, ianya berkaitan dgn kerjaya aku gak lepas Grad nanti kann..Apa yg aku boleh katakan, it's all about politic n money..dgn kuasa dan duet, akta dan undang2 boleh dimansuhkan which is aku tersgtlah TIDAK bersetuju..Bila rakus dgn kuasa dan duet dan menerobos alam semulajadi, inilah akibatnya..Tuhan nak tunjuk sekelip mata je..hamik ko!~


bukan aku tak simpati, tetapi kita sebagai khalifah Allah perlu bijak dlm menilai untuk terus menduduki di Bumi Allah nih..pilihlah tempat yang selamat..Kepada PBT yang sgt mudah dipengaruhi oleh politik wang, insaflah..bnyk nyawa yg anda korbankan semata2 untuk kepentingan peribadi ko, wahai hanjenG!~~~~



Credit to all polices, abang2 bomba, abang2 penyelamat dan sesiapa yg membantu mengeluarkan mangsa2 tanah runtuh. Al-Fatihah kepada mangsa tanah runtuh, bukan sahaja di Bkt Antarabangsa nih, malah mangsa2 tragedi Highland Towers yang terletak cuma 1.5km shj dr tmpt kejadian..dah 15thn kejadian H.Towers nih, namun tak gak insap pemaju2 nih membina kediaman di kawasan yg berbahaya tersebut...

Al-Fatihah...sesungguhnya aku tersgt tersentuh dgn bencana alam sebegini..Moga roh2 kalian aman di sana...


18 comments:

~honey_nurhaliza~ said...

yey yey jd org 1st comment...asyik2 aku je jd org ketama..eheheh...btw,mmg patut shah rukh khan dpt gelaran tuh...sgt cntekkk die berbaju melayu...ruginya aku tolak lamaran die dulu...wawawawa...:))

~honey_nurhaliza~ said...

pastuh kes psl bukit antarabangsa tuh kan...aku mmg ucap takziah sgt2 kat dorg yg mengalami nasib sebegitu...pastuh ader jugak golongan yg geti nk bersyukur bile org dh bg makanan...golongan cmni mmg aku bnci...x sedar di untung...

CAHAYA said...

ada orang dah tahu pasal bahaya ni. tapi samada mereka ni nak adventure or saje pertaruhkan nasib sendiri.

kawasan bukit mewah tu dibina 13 thn yg lepas iaitu selepas 2 tahun kejadian highland towers. highland towers tu plak 1 km je apart from that place. isn't that obvious?

maybe diorang rasa tak duduk atas bangunan pencakar langit, atau dicakar langit tu bleh selamat. faktanya, highland towers tidak runtuh, tetapi tumbang, tanah yang bergerak. :(

Alfatihah utk yang muslim. Kpd yang bukan, RiP.

Duke Luce Dell'amore said...

psal SRK dpt datuk i mmg stuju je die dpt..
ape yg nk kecoh sgt???
tu r owg melayu!hasad dengki, cemburu & iri hati mmg xkan lari slagi bernama melayu!

ape yg berlaku kt Bkt Antrbgsa tu, skadar kuasa tuhan.xperlu nk salahkn sesapa..klu dah nk kene, kt memana tmpt pun boleh kene!klu nk mati,bile2 masa boleh mati..just keadaan & cara mati tu je xpasti..

alfatihah!

_ciK ja_ said...

heheh.. betul2.. memang patut pun shah rukh khan dpt dtuk.. proud to be malaccarian.. kekek. :P lepas nie org akan kate.. malaysia?? ooo malacca..

Irine Nadia MaRceLLo said...

hehhee....abg shah pkai sampin nk tcabut...ngeh33xx..
ensem seyhhh..:P

hans said...

sebelum tu...Dato amat berterima kasih la pada kamu kerna memuji penganugerahan yang dato terima baru2 nih.

dato pun hairan..ramai sangat dengki pada dato..bukannya jika dato dapat gelaran itu akan menganggu gugat sumber kewangan mereka...

lagipun dato tak minta semua nih..tapi sebab tyt melaka yang nak beri dato terima la dengan gembiranya..

jika mereka dapat dato takkan mereka nak tolak...apa2pun jangan lupa tonton filem baru dato lepas ni....

terima kasih kerana menyokong dato...

ikhlas dari,
Dato SRK....

hahahahhahaha(gila babi aku dah dijangkiti penyakit gila..sabar jer dgn aku okay)

layannnnnnnnnn

akusiktauk said...

smart r dato tu pky baju melayu.
warna itam lagi.
hu2.
ko bla plak d anugerah dato' nih?

TRANSLUCENTLYHEALL said...

ahah,
x tau kenapa mesti die dpt datuk,
neway, harap semua akn ok kat bkt antarabgsa,
my cousin pun tingal sana,
harap next time,
x yah la nk wat rumah kat bukit2,
biar je bukit2 tue,
lawa sikit bumi ni,

aizul said...

honey : aah betul..diorg ingt diorg tuh mkhluk tuhan yg istimewa sgt ke smp makanan pon nak buang2. siap ckp diorg tak layak makan makanan yg diberi bantuan tuh..shit!!!!

cahaya : ala bila mata dah dikaburi dgn nikmat dunia, semua perkara tak dipedulikan..!~

duke : yeap betul2..memang kuasa Tuhan..Tuhan nak tunjukkan kekuasaanNya kepada mereka2 yang takbur dan bongkak!~!

cik Ja : ahhaha..betul2 proud to be one part of the citizens!

irine : abang aizul pon ensem gak pakai smping!~haha

hans : ampunnnnnn dato'..saya harap dato' dpt memajukan lagi negeri Melaka ini ya..hahaha

akusiktauk : hahaha..5thn dr skang, aku akan dpt gelaran tuh!~ huhu

heall : tuh laa pasal..jom buat rumah kat paya indah wetland plak..hahahah

Fiesya said...

aizul kan minat photography.... so awk ambillh gambr2 kat melaka 2 n promote kt blog awk n x lama lg tentu aizul pn dpt title 'dato' plak... hee...heeee...

hans said...

Aizul : ampunnnnnn dato'..saya harap dato' dpt memajukan lagi negeri Melaka ini ya..hahaha

Dato Hans SRK(GILA SIAL AKU PERASAN KAN??) : tak payah la ampun - ampun...I tak biasa la dgn suasana alam macam nih..haha...Dato akan try promote dekat melaka...pasnih ramai lah mat2 bangladesh dgn india datang...huhu

aizul..ko study ner?
minat photography kah?

aizul said...

owh aku amik urban planning...

SGT MINAT PHOTOGRAPHY hokeeeyyy!!!

nape??

same interest ke?

jom g outing sesama..amik gmbo bnyk2..hahaha

rizz said...

hehe dan2 je srk tu doa..ye kan ajeww:p

alfatihah gak utk mangsa tanh runtuh..takot sehh.. aizul, rizz da la ade project banglo kat area hulu klang gak.hehe kemensah hight..tp x stop lg la:p

hans said...

rizz said...
hehe dan2 je srk tu doa..ye kan ajeww:p

Dato : asal ramai orang mempertikaikan apa saja yang dato buat? haih, tak paham betul..(hahahahaha)

owh,ko study dkt melaka juga ke?
minat sikit2 la..
tapi aku tak pandai sangat bab2 mendapatkan gambar yang cantik nih..
tapi gambar yg cantik selalu terhasil kalau aku ada dalam pic tu(statement pegi jahanam nih..haha)

letih ahh weih jadi chef(macam sial jer aku merepek situ)..xnak jadi dah la aku...gagagagagag(gelak pontianak)

Miss Hazzy said...

sgt stuju SRK dpt gelaran tu [tapi mula2 tu cm pening lalat gak mekir nape dia dpt gelaran "DATO'" tu]...tp tok mempromosikan Malaysia, he deserves it...tak gitu...yeeeehaaaaa~!

tok mangsa2 bencana alam di Bkt A/bangsa


alFathihah....

Ad Rifza said...

Konpem ke grad keje kat citu?..hehehe..mana tau sarawak ke sabah ke..hehehe..takponn sydneyy ke..hehe..atau afrika ke (sykt besar mesia kat cini ok)..hehe

erynna said...

aku nak tambah info sket...
terpulang pada u ol sume nak menilai.
menurut kwn aku...pakcik die terlibat gak dgn proses pencarian
dan kenalpasti mayat di kejadian tanah rntuh baru2 ni...menurut sumber2...beselahkann sume bala Allah tu ade sebab die..bukan suke2 tuhan nak turun bala kat umat die...
kawasan tu mmg aktif sbg sarang2 maksiat...kebanyakan mayat2 yg dijumpai 70% terdiri dr akak2 n abag2 yg belum berkahwin..tp bersekedudukan. Subhanallah...kan da x sempat nak taubat...sedebuk Allah bg bala...Wallahuallam...