May 18, 2009

Wahh!! Saya dah bekerja di pejabat gomen laa!~...



salam to all..moga kalian berada di bawah lindungan kerahmatan Ilahi..huhu

ok tgk tajuk mcm gempak plak kan..tak laa gempak mana ekceli..cumenya aku nak stoli sket pasal pengalaman praktikal aku kat pejabat gomen..

aku sure ramai yg tak tau yg aku skang ngah prektikel kat salah sebuah pejabat gomen yang TERGAHH skali di Bumi Hang Tuah nih..hahaha..yer laa nak dibandingkan dgn pejabat gomen seperti Majlis Perbandaran Kuantan ( owh sorry eyra ), ataupun Majlis Perbandaran Pulau Pinang ke ( owh sorry baidura salim ) mahupun Majlis Perbandaran Kulai ( owh lagi laa sorry eqin dan mynn )..hahaha..GAH lagi pejabat gomen yg aku nga prektikel skang nih..hahahaha..yg penting, tetap!! Majlis BANDARAYA ok..korang masih perbandaran..haha

Justify Full ok start hari nih, dah hampir seminggu aku prektikal kat situ..masuk2 je kat pejabat tuh, wah!! aku dah rasa mcm kat Tajmahal laa gila ( gabungan hyperbola dan personafikasi di situ )..betui! tak tipu..dgn tanaman lanskap yg merimbun, air pancut yg sengaja dibuat untuk menarik perhatian pengunjung dan pembaziran tenaga elektrik di situ, opis tmpt aku prektikel nih betui2 menarik..!!

ok ringkaskan cerita, aku ngan 2 lagi kawan aku iaitu Cik Anyss dan Cik Feeqa ditempatkan di Jabatan XYZ ( identiti jabatan dirahsiakan atas dasar menjaga sensitiviti kaum, haha )..mula2 kitorg diperkenalkan dgn staf2 dan pegawai2 kat situ..pastuh siap jumpa pengarah dan sebagainya..owh aku cukup suka ble jumpa pengarah..bapak2 sgt beliau..haha..kitorg dpt komputer sorg satu, aku dpt komputer BARU dgn siap dgn line tenet cam siput! ..WAHHH!!! terasa seperti Putera Gunung Tahan laa..alhamdulilah laa jugak kan.aku tetap bersyukur ok!.anyss plak dpt komputer tp CPU n Keyboard takder ( skang keyboard dah dpt ), feeqa plak dpt komputer tapi takder antivirus.beranak2 virus bodo dlm opis tuh..kejap2 teeet teet teet (bunyi virus dpt dikesan) .so korang leh judge sndri boss SAYANG sapa skang..ahahhahahahahahahah...soweeyy anyss n feeqa, aku tergelak setan tyme tulis part nih..


ok part perangai staf2 di sini plak..owh aku cukup suka..masing2 cukup friendly disini..terasa mcm keluarga sndri..yg pnting staf2 kat jabatan aku sume muda2 n cantik2 belaka ok..sila jgn mencebik muka wahai staf2 MPK dan MPPP yang agak berkedut 1000..haha..kami cukup kamceng..betui!!..kak intan, kak Nani, Kak Nana, Kak Kina,Asip, Kamarul n abang2 yg len cukup sporting walaupun sedaya upaya membuli kami..namun kami tangkis dgn jayanya..


Kepada malaikat2 bandar ( eyra, mynn,bai, n eqin ), ko ingat nama2 nih..nih nama2 skandal yg dikait rapat dgn Anyss n Feeqa..boleh dijadikan bahan di waktu senggang pabila naek sem nanti..haha

Abang Syarizan ---> skandal anyss..

Abang Salam ----> skandal feeqa..


owh lagi satu yang aku noticed, org gomen nih kuat makan ek..pukul 9lebey kuar rehat dan mentekedarah, pastuh jap g kol 1 tyme lunch hour makan lagi..then petang turun jap g beli wadeeyy ke hape sebagai penutup selera pada sesi di opis pada hari tersebut..buktinya aku gain weight sebanyak 3.6kg! yeah! tahniah kepada aku..gle frust aku!!!..kesannya aku dah tak makan lunch tadi..takut wooo..

kesimpulannya, so far aku cam heppy je prektikal nih..walaupun hakikatnya penat cam nak mati bekerja...report Program Pembasmian Kemiskinan Bandar la, GIS laa..Autocad la..mengularr laa..hahaha..complete sume..yg pnting, aku dah terrer GIS skang..sapa nak jawab?? hahahah..owh lupa nak bgtau, GIS tuh kiranya mcm basic kepada GPS la..GPS pon ko tak tau? pegi google skang!! ..ala GPS tuh alat yg ada dlm kete Proton Persona tuh..wah! nak bgtau jugeeek!!

dah laa..ngantuk dah nih..sok nak keje..sib baik baju kemeja aku dah iron untuk seminggu punye stock! ko tgk betapa rajinnya aku tyme prektikel nih..mau dpt Anugerah Perkhidmatan Cemerlang tak lama lagi kannnnnn..hahaha

******************************************************************************************************************
p/s : eh aku suka laa bila org tiru style aku amik gmbo..walaupun ko tak bgtau yg ko tiru style aku, tapi aku tetap bangga! kembang hidung sat.hahaha..teruskan CTRL+C & CTRL+V..uhuhuhu..

p/s/s : dalam masa seminggu aku kat jabatan nih, dah 3kali aku kuar g site..waaa sronoknye mengularr!!...


p/s/s/s : skang mcm2 projek yg bakal dan sedang dilakukan kat bumi hang tuah nih aku dah tau..waaa suka dan bangga laa wey bila pelan kebenaran merancang Jusco baru sebelah Tesco kat Melaka sentral tuh aku dpt check n komen2..hahaha..aku nak bgtau yg jusco tuh dr 5tingkat dah reduce kpd 3tgkt ( sebab economy crisis kan ) ..dan yg pnting ada wayang!


p/s/s/s/s : eh skang aku mcm suka ckp WAH laa!! nape ek? aku sndri prasan bender tuh..


p/s/s/s/s/ : sila solat zohor pada waktu opis..berkat sket idup tuh..huhu..

41 comments:

miss_eliana said...

saya yang pertama??
paan pasti kecewa lagi.. haha~

smart ea pegi ofis..
ecece,.. ;)

a'ah..ayat 'wah' 2...
pasan jugak..
kire ley wat tredemark bawu laa 2..
ngee~

Aizulazril said...

pjabat gomen kat melaka.. hurm... hujung jari je tu. sat nanti aku serbu. hahahah.

Aizulazril said...

lupa nak tambah. neck tie ittew... cute.

miss lolly a.k.a luvfareda said...

semart nye pachik aizul.


lebey2 ag tie pynk tuh.


hahaha.

rizz said...

kemaenn hahah.rjin2 wat dwg autocad tuh kah3.ngulor jeww.kemen nk tie kale pink heheheh.i like **larekk

Duke Luce Dell'amore said...

sronok ye praktikal??ok r tu..

btw,sape penyanyi utk lagu kt page u ni ek??

Ariff Shah said...

yang free hair tu anyss or feeqa?
bukan awek ko kan?
nnti kirim salam sket.
hehe..

LiTtLe DaMSeL*MuLtiVeRs said...

mR.aiZuL : saya mau melawat anda dan anyss :D kwang3....

lg 1....anda blh tlg saya dptkan tender rebut kedai dlm jusco yg baru itu?pd siapa xue leh rujuk yea?

Fify said...

abg laling...
keje bebaik..
kemain lagi..gemokkkk skung..hahaha..(gelak jahat..ngee~)..
nie nk g exam jp g kul 8.30..
sila tdh tgn dn berdoa utk adk abg neyh ehh...warghhh...:)
p/s: abg gemorr ckp "wahh" tuh sama mcm kwn fy sorang neyh..
sukew giler kaler pink..haha..
seyes...anda berdua sejibik..
cuma dye lelaki feminin sket berbanding abg yang gahhh gitu..
wahhhhh..hahaha..:D

Aqmal Arista said...

benjoy!!
hahaa..finally dapat gak aku drop komen kat sini walaupun ko TAK HARGAI kan...
keja gomen memang best..aku tau sebab pe ko suka..ahaks! ;p
jgn cuci mata lelebeh sudah!

Hezesuze said...

wah! tai kaler pink gedik gtew...sis suke...

owh skg prektikel ek...ermm bgus2..amik pengalaman byk2 okey...

p/s gomen mmg kejenye mengulor ajo...wkaakaka

Chapit said...

siapokah yang buat copy+pasta tu bro?
nakal bebeno jarinya itu.
ya..
slamat bekerja.

Cik AniS GalaxY said...

2 dia...
gi opis sikit punya segak
dlm ati nk ngorat awek2 kat si2 ker...hehe
joke je ek..


gomen mmg best dpt mkn puas2
sbb 2 aku pun debab jer.
trskan berpraktikal ye...huhu

Miss Hazzy said...

Wahhh!! bersedia untuk memuncetkan diri anda...

hahahahahhahahaha

♥ cik intanurulfateha ♥ said...

.saye tau ape itu GIS dan GPS :)
.anda study amek ape?
.saye sains geomatik aka land survey

adamLUBA said...

tak di nafikan..
kerja ngn gomen mmg banyak waktu makan..
satu fakta yg aku dapat..
banyak orang kerja gomen pewut buncit..
betul tak? cuba survey!

hans said...

ko bila lak nak ada skandal?
ceit...
bos sayang ko awal2 jer tu...
lepas nih nasib ko macam Mak Mah lah...
percayalah cakap aku...
haha

p/s: dah keje pasni belanja aku main bowling lah...baru idup berkat selain solat zohor...hehe

HaMz said...

hahahahahahaahahhaha..... kekurangan dan kelebihan serta kegirangan,...

Jadikannya pengalaman dalam kehidupan

sYukCurZ said...

ceh majlis "BANDARAYA" Melaka jer.. Penang lagi Majulah. da fact is Georgetown,Penang is da 1st Bandaraya in Malaysia. Granted by Queen Elizabeth II on January 1957.

~honey_nurhaliza~ said...

sgt cntekk kemeja itewwww...ckp sket sape yg blikan??...hehehe...weekend ni dtg lg howkeyhhhh..:)

tengku_fir21 said...

huhuh
nampak smart pakai kemeja selalu ge kelas pakai t-shirt
selamat berprkatikal...jgn membuncitkan diri anda
huhhu

hans said...

lupa plak
ko ada facebook x?
kalau ada add gua hanis_narnia@yahoo.com

mamma mia! said...

sape tiru gmbr ko benjoy?

[z@ck] said...

ko ni makan ke mentekedarah..?
smpi nek berkilo-kilo..
hahaha..
blum keja kt kawasan kedah lg..
makanan murah dan sedap..
tendency untuk mkn tnpa henti amatlah tinggi.

p a a n. said...

uh eliana
kehkeh
nak wat cemane
hauhakk
ajoy
ko da keje
aku lak teh kemane
ekekekeh

nazeyra tajul molok said...

cayang..

ade PROGRAM PEMBASMIAN KEMISKINAN???? MELAKA ade org MISKIN kewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww???

hehe.. BTw.. u taw x MPK PBT terbaik taw.. ade e-rancang agy..

MBMB adew kewwwwwwwwwwwwwwww??

=D

pojiegraphy said...

finally terupdate la juga blog keramat ni. :D,
dah semakin busy pakcik paizul ni.
ape2 pun, enjoy ur new place.
jgn bwak perangai budak2 tu,
ngeh :D

Queen said...

Bangunan tu memang paling cantik kat Melaka..
Hepi berpraktikal dear....

akusiktauk said...

ui.
aku ingt ko dpt keje btol2 gomen.
upa2 praktikal.
ade elaun ke?

Fakrul Radzi said...

amacam keje?best?lagi tension ke dari study..ke rilek2 jek..

ishh aku rasa mcm nak trus keje jek..tension giler dgn project2 archi nih..

raihana said...

u practical kat MBMB ke?
dulo my fren pun prac kat sn...
org goverment mmg kuat mkn.haha~

so abang perancang jusco.haha~
jusco yg kat ayer keroh tu akan dirobohkan ke?
or just build new jusco nearby tesco?

Irine Nadia MaRceLLo said...

errmmm..benjOy,awat x letak pic ko yg ensem sowang2 tuh??ensem rr..letak lewww....

p/s : dalam proses menunggu ko balik kijeww..sbb kite dah janji nk g kutip kulit kerangg tuk project aku..wawa

DicKiE aDaMs said...

lorh.. aku dah grad bru ko keje kat mlaka.. kalo x leh lepak sama..

xpe.. ade rejeki kite jumpa ea aizul?

p/s: tie pink.. tetap pecah lubang! haha

Ejaylicious said...

Tahniah.kerja elok2 kay...

niesa_tas said...

wahh..g0men ea....

adakah ituh tempat di melaka..(agak lemah la neng0ok peta..tau umah sndili cukup ma)...

h0h0h0....

baguih truskan usaha muh...

dapat gaji jangan lupa....tuang2 skit kat 0rang2 sini

(sape kuh...haha..kamu x kenal juga maa)

Nadhirah Zamrose said...

sorng demi sorng kenalan ku b'praktikal....bwt ku x sbar lak nk praktikal gak...keje nnti dlu...hihih...slamat b'jaya ye!

3p4h said...

Slmt bkerja dgn tekun.. Ha5.. Diam xdiam ko da kne praktikal eh?

Besh la dok kt taj mahal mlk 2... He5..

nizza-abira said...

wah dek non!
dah praktikal ye, kat pjbt gomen lagi tu. Bagus2x!

selamat berpraktikal ye... ;)

p/s: bila jusco tu nak siap?

Putera Arjuna said...

hahaha..ko nampak skema la pakai smart cm ni..
hahahaha

MH said...

wow, dah masuk opis...
enjoy la opis tu, nanti dh tak bleh..

tRuly tO be mYself 'Qa~ said...

orang melake harUSlah berbangga dengan kejayaan melaka sekarang...
selaLunya daerah melaka tengah yang cepat membangUn..
cUme yang kurang untuk dibanggakan adalah kawasan kampung kat daerah alorgajah @ jasin.. takde pembangUnan pesat membangUn.. sangat kampUng disana.. kesian mereka terpaksa ke bandar untuk membeli...~~~~