Jun 7, 2009

Owh Indahnya Sunday!!~

mcm biasa laa gmbr untuk tujuan memarketkan diri di Mini market Ah Kiaw


salam...

apa2 hal pon aku nak mintak maaf kat anda2 semua..aku tau, aku tak sepatutnya mengepost entry yang berbaur peribadi seperti " i love you".dah laa berbaur peribadi, pastuh takder gmbo plak..(jgn berkecil hati sebab aku dah letak pic yg baru saje di snap )..terasa ingin mendelete sahaja ntry bangang tuh, namun pabila aku melihat reaksi anda2 yg tersgt prihatin ( yes i admit yg malaysians sgt prihatin ), aku rasa tak jadi..at least, aku tau yg ada jugak org yg syg kat insan yg bernama Aizul Marcello ( wah artis sgt )..hahaha


ok hari nih supposely aku kene teman mak aku balik kg di Muar..Sumpah malas sebab rumah Mak Tok aku di tengah bandar Muar tuh..mak aih, kepanasan di dalam rumah beliau seperti berada di Bilik Sauna ( sejam Rm12)..terus buat muka muncung n geleng2 kepala..mak aku pon dah faham yg aku memang sgt Mega Drama Pemalas nak balik Muar..ok whut eva..

sekejap kemudian..

"benjoy teman ayah pegi hantar pengantin kat Jelai nak??"...

fuh..terus hotak aku geligat berimaginasi yg jalan nak pegi sana berpusing2 dan confirm aku akan pening smp bad mood smp habes tempoh praktikal ( ok hyperbola )..

hmm..sekali lagi, aku geleng2 kepala ( kelihatan juga langau2 yg beterbangan di atas rmbut akibat habitat mereka diganggu )..



ekceli bukan pe..aku nye hp baru pas terendam dlm air sabun pagi semalam..ceritanya begini..pagi2 buta, bila mood tersgt baek, aku rendam sume baju2 keje n suar keje untuk dibasuh..basuh tgn ok! see betapa rajin nya insan yg bernama aizul marcello membasuh baju2 kerjanya dgn menggunakan kudrat tulang 4 kerat!!~

..drpd 5helai sluar, 4 helai daripadanya aku check poket2 mereka, namun seluar yg ke 5 aku telah mendskriminasinya..hmm..dan sluar yang ke-5 tuh laa yg ada hp aku..hamik ko, terendam dlm air sabun dgn jayanya! yeah!! ...skrg senang menunggu untuk proses pemakaman!

pic beliau sebelum saat2 kematian..
beliau ada juga membuat perangai pelik2 seperti tak mahu makan dan bercakap yg bkn2..haha..Ajal maut kan ditangan Tuhan..


ryte now, aku sedang menadah doa, supaya Allah yang Maha Kaya membuka hati insan mulia kakak kandungku yang terchenta CPM Honey Nurhaliza Marcello untuk memberi atau mensponser sebuah hp baru kepada aku walaupun aku tau hp yg direndam itu baru berusia 2bulan..CPM, benjoy tak mintak canggih, cukuplah sekadar Nokia E71..tak laa mahal mana kan kak..Moga2 Allah perkenankan doa saya ini...akak kan cantik, baik hati, wangi, mata cantik, ibu yg penyayang ( ehehehehe~~ gelak profesor klon)..hahaha..



ok mcm biasa, kita kembali ke Angkasapuri..





p/s : eh mana pegi nya sugar2 di luar sana ye..?? hahaha

p/s/s : nape aku rasa aku semakin kurang matang ye?? semakin lama semakin kanak2..mungkinkah sebab aku terlalu sukakan dan memanjakan kanak2?? hye gadis2, saya calon bapa yang terbaik untuk anak2 anda! hahaa..mari2, karnival mega sale telah bermula! hahaha

36 comments:

~honey_nurhaliza~ said...

yes jd org 1st komen...eheheh...jap nk baca pasni..:)

aizul said...

bingai..rebut dulu nak jadi org yg 1st comment blog aku baru ko nak baca ye!

~honey_nurhaliza~ said...

ngeh2...ada citer psl cpm gupernyerrr...komain lagik puji2 bagai kat cpm yaaa??

dah agak daaa hp ko yg terendam tuh x kan lama lagik jgka hayatnya n of cource mst uit cpm melayang2 lagi pasni...:)

rasa ralat jugak sbb hp sony tuh x dijaga dgn baik...cedeyyy...dh la,bnde dh jd kan?? nk wat cmna...ermmm nk E71 ek?? skang jugak cpm pi bolikan nia...ngeh2...:)

p/s: duit utk bli hp baru akak akan transfer kan esok ok...:)

♥ cik intanurulfateha ♥ said...

.gile best jd adik cpm :)

HaMz said...

ish.. paling murah e71... memang laa akak ko spnsor baiknyer.. hahaha minta iphone jer.. sure lah akak ko sponsor hehehehe

sYukCurZ said...

CPM yg lawa cun melecun..nak jadik adek CPM gak la. ahahaa..

~honey_nurhaliza~ said...

hamz: budak x keje lg x leh pki hp mahal2 beb...aahh hp murah je E71 tuh..tuh je mampu cpm support...ok la kan dr 3310 tuh...hahah..:)

syuk: nk jd adik jugak ke?? sbb nk nset jugak kah??

Shairazi Saidin said...

padan muka ko. Pendiskriminasian membawa padah!! hahaa...

p a a n. said...

gambar atas tuh kan..
kaki sape tuhh?
hahahahaha

miss lolly a.k.a luvfareda said...

huwaaaa. ajoy.. gila ko rendamkan hp idamanku.
xmo, bg kat aku je la.xyah rendam2.

I am Karl said...

aizul,

sejibik hp sony kakakku

haha...

so, xnk kuburkan hp itu??

or msuk dlm balang kaca wat perhiasan.. nice wat

kiddin'

Iman said...

huhu,
calon bapa yg terbaik?
weh, lama x singah blog hang,
conection slow, x leh bukak full abes, tu yg malas nk on9

PeQ GaRaGe said...

huih..

nape tetibe terase jeles ni..

hehehehe..

tengku_fir21 said...

huhuhu...
tahu ler rtajin tk payah le ko cuci hpdhone tue...

aizul said...

CPM : waaahh!! tarak sabar mahu menunggu ituh wang! jgn postpone2 ya!!

intan : hahaha..takleh2..

hamz : aku sekel ko lelaju kang!

syuk : wah! jgn nak over condifent!

SS ; takpe.ader hikmah..haha

paan : shihhh..kaki palsu namanya..haha

lolly : uish..ko hengat2 senang2 aku nak rendam? haha

karl : hahahaha..takkan la mcm tuh..aku masih syg kat dia..haha

iman : celah lorong mana ko on9 nih beb? hahah

peq : hahaha relax...tarik napas dalam2..hembus..pheeww..!~

tengku fir21 : hahahaha..tuh laa..nak wat cam ne kannn? hahaha

hazirah abdul rahman said...

sungguh bertuah kamu wahai aizul,,mendapat kakak secantik dan sebaik cpm,,hehe,,

jaga enpon seterusnye baik2 tau,,
nak rendam baju make sure sume dah kuar dari poket suar yew,,=)


**eh,,da nak buka tender ea?wah,,habisla gadis2 menggila,,ehe,,;>

aizul said...

cik hazirah taknak cuba nasib?? hahahaha

Irine Nadia MaRceLLo said...

wawa..tape benjoy..ko pkai je laa dulu nset spare bergetah itewww dulu..hek33:P
benjOy ayah yg penyayang..wawa

aizul said...

mesti laa..ngk kaki ar..hahah

mamma mia! said...

+wahahaha ko moody ni datang bulan ke wey??? hahaha

Miss Hazzy said...

aizul, borang utk jd isteri solehah ad lagi kan..ngeh3...

bila majlis pemakaman akan berlangsung??huhu

hazirah abdul rahman said...

ehem2,,

komenku dibalas encik aizul suda,,

cbe nasib ea?ntah2,,awal2 nasib tak baik,,huhu,,;>

hanilopiplopz said...

muar panas?? nape aku x sedar slame inihh??!! huhh patutlaa aku rentung!~ kehh.. kau kutuk muar eaa.. dush2!

aizul said...

mamma mia : sket lebey kurenggg laa..hahahaha..

hazzy : ada2..borang photostat pon masih boleh diterima..hauhauahua..

hazirah : eh belum cuba blom tau..wawawa..teeet!!!~

hani : aah aku kutuk muar dgn jayanya!! MUAR PANAS!!!

rizz said...

kemen terendam hp kah2... adoila pape pon ilike all the picta.artis sgtttz!

HaMz said...

CPM - 3310 tu dah tak jual dah.. boleh laa sekarang ni 1100. seratus lebey jer sekurang nyer ader warna

Aizul- aku memberi cadangan jer heehe. Ok kan cadangan aku :D

raihana said...

wah best nya jadi adik cpm.
nak jadi gak lah mcm ni...

hanilopiplopz said...

iye2.. muar panazz..

DicKiE aDaMs said...

sumpah wei... pic ko yg first sgt comel! haha

cm bdk2 tau..
tetiba taste! hahah

wei aizul.. nak mintak tlg ni.. vid aku dah kuar.. nak mintak ko tlg promot n undi.. yelah.. blog ko ni rmai reader..

tlg ea? thanks dear..

people jom tgk cite antu and vote for me : http://www.kuatberlakon.com/web/gallery/gl_galleryvt.aspx?type=NEW&id=34

mdSHAHRIL said...

tahniah~!!
anda sememangnya Rajin yang teramat . sampai hp pun boleh terbasuh. hehe.


p/s ; tlg cuci baju adek gak!. :DD

aizul said...

rizz : born to be laa ekceli..wah!!~ haha

hamz : ko jgn mcm2..haaa..

raihana : takleh2..haha

dickie : huahauhaua..baek2 saya akan mempromosikannnya.!~ haha


shahril : wawawa..takleh2..mahal2..jhaajjajajahahah

LiTtLe DaMSeL*MuLtiVeRs said...

1st : anda sememangnya disayangi oleh sume org...

2nd : xue baru beli hp kedua saya E71 sbb hp lg 1 berduyun msg keje dan personal masuk,jd mau asingkan.saja nk kongsi,hp tu sangat susah nk tekan especially tuk type msg :D but it is nice!

hans said...

ko rasa diri ko semakin kanak2??
maybe ko nih nak jadi mcm Benjamin Button kut...
haha

Aizulazril said...

akupun rasa diri aku semakin kanak-kanak.. mungkin kurang kasih sayang masa kecik dulu kot.

Nadhirah Zamrose said...

eh hritu cm private je blog ni...kesian hp da temu ajal tp untung la kjp je bleh dpt bru...:P

Lord Fiqo said...

mak gadis....sesuai sgt dia ne nak jadikkan menantu...sila la...sila...hahaha