Dec 14, 2009

Keranamu Kenyalang~


salam to all my readers!!!

hye hencek2 sekalian sama ada masih teruna, dara ataupun yang masing2 sudah kehilangan kedaraannya..(tetiba!)..hahaa

mcm yang gua ckp, gua baru balik dr Kuching, Sarawak..huish..cuaca di kuching agak panas ya..maybe dia tau gua mau dtg n sesaje mahu kasik panas berdentang..takpe gua redha jadi kembar sammy vellu..hahaha..

Pengalaman di Kuching sgt menyeronokkan ye..ya maybe bukan tempat gua, dat's y gua rasa seronok bukan? bukan setakat seronok je dah, malah lebih dr dua,tiga ronok distuh ye..hahaha..<-- sapa tak paham, dia tak sunat! haha..

owh gua berada di kuching hampir 4hari..mak aih dia punya penat..dengan sakit mata nye lagi.dengan demam pakej kombo dengan meracau2nye lagi..hai-ooo!! korang bygkan, bila gua sakit mata, nga gelak2 nih, tetiba air mata berjujuran ala2 nyanyi lagu kat Zaiton Sameon tuh ha..apa kes..sakit laa syial tyme sakit mata tuh..sudahnya, gua pakai spek mata 24jam..nak berak pon gua pakai spek mata itam  nih..perghh gua terasa seperti artis laa gila!! hahaha


di sini gua ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada kawan2 gua yang tak tdo malam jaga gua nih..sapa lagi kalau bukan hencek amir rayyan dan adik karl..mak aih, bersengkang mata berjaga siang dan malam demi memastikan artis beliau sehat walafiat..soryy, gua kuat perasaan..hehehe

gua pon hampir menitiskan air mata bila hencek mazni berdoa kepada tuhan seupaya sakit gua tuh di'transfer' kepada beliau sepanjang gua bercuti tuh..kiranya beliau sakit, dan gua sembuh laa..pergh touching laa!! muah3x..hehehe..

dah2, gua malas nak membebel2, sebab gmbr2 di bawah nih mega punya banyak..

saksikan...agagag!~  =)





ok..ini pesawat gua sedang membelah awan..
konsep membelah sama seperti membelah kelapa untuk dimasak ye..ahhaha



Ketibaan gua di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching disambut ceria dgn tarian ngajat tampi oleh hencek Karl..hahaha



destinasi seterusnya rite after smp, kitorg terus menuju ke taman buaya..
hai-oo, buaya pon nak tgk kah..
tapi sumpah bnyk siot buaya2 kat situH!! haha..






owh gua berposing bersama peminat berbaju biru di situh ye..hahaha
tyme nih, gua dah beli tisu berdozen2 bnyknya..semata2 nak lap mata gua..huhu


haa nih dlm hotel gua..
Hotel 360 Express City Center..
hanya rm289..
*tertakluk kepada terma dan syarat...lalala..


tak salah gua rasa kadang2 nak buat pembaca blog gua geram dan merembes2 memandang potret gua kan..agagagaga...


haa nih sebelum kitorg kuar nak g makan..
sempat nih nak tukar suar segala..
pakai suar pendek memudahkan hencek kemaluan bernafas dengan gembira!! lalala..


walaupun demam sehingga suhu mencapai tahap takat didih, tapi gua kuatkan semangat, cekalkan hati untuk bergambar di monumen2 kucing nih ha..huhu



 owh ini bangunan D.U.N..kalau gua tak silap laa..
bangunan yg gua rasa unik design nya nih berada di seberang sungai sarawak..
anda sume hanya perlu membayar rm40sen, (kalau ensem free) untuk ke seberang sungai dengan menaiki bot penambang yang tidak memiliki jaket kesalamatan..cobalah!!! haha
 
 gua bersama hencek D.U.N..
hai-oo abes sume bender gua hencekkan..lala..


  sekali lagi gua menghiburkan peminat2 gua dengan pose 'sakit' gua..
mana tak sakit syial, lu olang sume perhatikan structure atas badan buaya tuh..
dan gua duduk atasnya..
arghh..sedap lah!!
=)





  ryte after gua smp dengan menaiki perahu penambang tersebut..
kot ye pon mazni, toksah laa zoom2..takdernye XS..sumenye XL..haha

  haa nih pemandangan di dalam kamar ktorg..

 

akhbar yang tiada di Semenanjung, tetapi hanya ada di Borneo!




hari yg berikutnya, gua dan rakan2 menumpang di rumah kawan ktrorg..
rumah tradisional Sarawak yang sgt tradisional...
gua takkan lupakan pengalaman gua mandi di tandas rumah ini yang bila korang mandi, org di dapur akan dpt melihat kepala anda hingga ke paras leher..jadi kalau org yg agak tinggi seperti gua, sah2 laa lagi untung org2 di dapur tersebut..huhuhu..
*gua merakamkan aktiviti melukut di tepi jendela ye..


 kemudiannya, kami sempat ke Pantai Pasir Pandak..
di belakang gua tuh adalah Gunung Santubong..


 
 yeah..sekali lagi!


 
ok gua suka pic ini..terima kasih kepada assistan photographer gua, hencek karl!



 sekali lagi..!

 
 dan ini..

 
ini pula kenangan yang smpat gua dan rakan2 gua rakamkan sebelum ktorg blah!



gua pon kadang2 tak paham dengan karenah kepala gua..hahaha
*teleng!


 kelihatan gua begitu happy ye meredah badai lautan di pantai ini..
yeah gua happy!!


  amir, haziq (cucu tn empunya rumah tradisional), gua, karl dan haz..
*tinggi gua = 176m..
hahahaha..


 
owh ini pula senaskah quran lama yang gua jumpa kat rumah oldskool yg hmpir mencecah 100thn nih..
korang taknak percaya sudah..haha
*KALAM DARI TUHAN..



 gua dr persepektif mata hati..hahah boleh cam gituh? haha


 
kemudiannya, kitorg meneruskan lagik perjalanan ke perkarangan Muzium area bndar kuching nih.
fuh taman dia, taknak kalah..smart laa bunga2 yg luruh tuh! huhu



 sekali lagi gua mengakses internet dan membuka blog supaya satu bandar Sarawak tahu yang blog gua boleh dilayari di mana2 sahaja! haha..jgn lupa layari blog gua..
*Promo : http://aizulmarcello.tk
ngueh3x..

 
 arghhh gua teramat suka laa!!

 
lala..kenyang perut suka hati..
*bersiul..
peluh abaikan!



 kemudiannya, kirog sempat masuk ke Muzium Seni if i not mistaken..

 
dan ini juga, pemandangan di dalam Cultural Village semasa habang2 nih membuat persembahan..
*habang ke? haha




 Sang Pembuka Aurat..


 
 well...gua berjaya melintasi titian suci ini..lala



 
 aiks..ada sorg model genit yang turut sama mengikuti trip ini..
gua gelarkan perempuan yang baru bertingkatan dua ini sebagai rabiatul adawiyah
*gua men hentam je nama dia.tapi dia nyaut bila gua pggil..
camne? confius!

 
 yeah bagus ya pemandangan di sini..haha  "kata gua di dalam hati.."
 
dengan rakusnya gua mengalunkan alat2 muzik sarawak!~ hehe



yeah sekali lagik!...


 gua tak gatal..gua cuma jalan2 je..lala


 

bukti gua tidak gatal...ahahah



 dia yang nak tdo kat bahu gua..takkan gua nak marah plak kan..hehe
*mazni..hanya lakonan sajer..hehe

 
dan ini..rakan2 seperjuangan gua yang gigih mengambil gmbr2 gua semasa sesi pelancongan di bumi kenyalang ini!..huhu



haa ini pula, pamandangan di Kuching Waterfront..sgt superb hokeh dengan pancutan air2 ini dengan lampu2 tersebut!! huhuhu!!


haa ini pula pemuzik2 jalanan yang tarap dia sgt tinggi hokeh..
alunan muzik tersgt bagus dan abang2 ini sgt sempoy!!!


abang2 yang ngah posing di sini pon sempoy gak..hahaha




gua ngan sahabat baek gua..!!
haizzz..femes sudah beliau..toksah perkenalkan lagik! hewheheh



 gua bersama karl pula..bersama kuching2 yang sgt palsu..heheh






gua juga sempat mentry pecel leleh meleleh buatan sarawak..ternyata sedap yer!!!


kelihatan gua yang PUAS selepas melahap beberapa kali..



hampir tamat sudah perjalanan gua...gua kembali ke Epot Kuching..




bersama2 team2 solehah..
gua rasa sgt tidak solehah berada di dalam gmbr ini..hahaha..
=)




tadaaa!!! tamat sudah perjalanan dan pengalaman gua di Kuching Sarawak...
hingga ke temu lagi di waktu dan channel yang sama ye..hehehe
apa lagi kalau bukan http://aizulmarcello.tk..
lalala..

p/s : baru gua tau kenapa org sabah / sarawak agak culture shock bila berada di semenanjung especially di bandar2 besar seperti Kuala Lumpur..=)..




ym id : ajoy_azwan
kenal gua dulu, baru lu tau sapa gua =)





68 comments:

Amir Rayyan said...

yeay..nk jd yg 1st komen jg...sgt seronok ok cuti2 itu....

next year jalan2 lg ok...

jg diri...

seindah biasa..lalalalal

Kaseh Mucuk said...

terbukti kegatalan ko dek..hahahaha...

dek..nex time g situ aku nk amek la pic bebyk kt bunga-bunga cinta nan kuning tuh..siyes lawa beb..!

*senang ati nengok ko epi.. =))

hanilopiplopz said...

fine!

fine!

fine!

dn

FINE!!!

Q#!!~#)_(*&^%$%%!

aizul said...

amir : baek!! jalan lagi nanti!! hehe

kaseh : haa amik kak jgn tak amik! lalalal

hani : alololo bucuk2..malam upah susu ye! hahahah

Damien | Zachary said...

kuching dh sampai dh..penang nya turn bila plak??

suka pic landing atas rumput tuh..menguji keimanan sgguh..huhu

lappy bru nmpak..!!

aizul said...

hahahahahhaah tak lama lagik sampai laa tuh ke penang! hahahaha

sYukCurZ said...

waa...saket nya saket nya. hehehee...

aizul said...

apa yg saketnyee tuh hencek??? hahaha

ChekguSekolah said...

Pergh..sungguh menjeleskan betol..
haish..memang tersangatla jeles buat masa sekarang..tapi xpe..akan aku jejakkan kaki ke Kuching Sarawak..hik :D

aizul said...

ehhehehe jom ke sarawak cpt!!! lalalal

Fakrul Radzi said...

thanx utk tshirt..
aku dah pakai 3hari dah..haha

aizul said...

HAHAHAHA ..takder hal..aku tau ko takder tshirt kan? hehehe

TintaMembuahkanBicara said...

bro,nk tny sket psl app. kt blog buleh tak?heheh.

mamma mia! said...

best mmg best ni bai... jeles pun ade gak.. huhuu

aizul said...

tinta : tanya apa tuh hencek?

mammma mia : sbr3x..bawak bersabar..huhuhu

AeNa Helaena said...

all nice!!~

Paan said...

ajoy..asal gambar tepi pantai gelap jekkkkkkk

ko paham! said...

aihh..
best ehh..
hahaha! ngek ko ya!
hahaha...
best tak kt srwk??
best kan,kan,kan?!
nanti dtg lagi..
aku pulak nyambut kedatangan ko ngan tarian nganjat! huahua!

fIcK a.k.a kaka said...

AIZUL, NAK PINJAM BJU...SUPER SPEED..CANTIK DOWH...
HEHEHEHEH
JUST JOKING..
NEWAY, NICE PICHA..
SUKA2!

Naim Husni said...

dalam banyak² (walaupun berjuta picca), aku paling suka statement nape orang sabah/sarawak culture shock bile datang semenanjung. sangat like dat 1! (menggambarkan sungguh perasaan eh). la la la...~~~

Ad Rifza said...

Gilee best percutian lu..haha.. Chantekk banget pic pic yg terhasil.. Asyik melihatnya...hehe

Mr NAEmnzr said...

1st time komen.
cool!!!
LUV those pics.

xnmpak sakit mata lansung: )

I am Karl said...

hohohoh

gmbr kat tingkap tuh,

berpeluh2 k adik mgambil dr bawah...

berpeluh2.. hahaha

owh my, last pic yg thumbs up tu meletop.. nk cuci 12R gagagaga

bali? UK? hohohoho... kene pastikan bisnes meletop

Irine Nadia MaRceLLo said...

nympah!pic meletop kebabom sgt!hahaha:D

thanx jugak utk tshirt..
aku pon ko tau2 je la perangai cam benloy.tp aku permbersih lagi la.masuk malam nih 2x aku pakai tnpa basuh.esok masuk la yg ke 3x..hahahhahaha :D

Irine Nadia MaRceLLo said...

weyhh!!! msg rr aku beb!!!
ghindu!!! aku ngn benloy dah plan nk g genting..jom! date x tau lagi.tgu ko

singAsong said...

nice nice nice...

PeQ GaRaGe said...

huh... tergugatnye.. t nk g vacation gak la... hehehe...

[z@ck] said...

hancur luluh hatiku ko pgg tgn awek tu..
merajuk ar cam ni..
ekeke

iyllienaz said...

gile byk gmbr ko letak..haha..statement ko xley caya..mmg teserlah kegatalan ko..ditambah lagi mata yg gatal..haha

Wan SheVa said...

nice..
tervaek wok..
mane la ilang link blog ak..
nk kena sekeh neh..
aha

LiTtLe DaMSeL*MuLtiVeRs said...

wow...all de pic r aweful! like it!!!

Nabil Aizat Abdul Rahman said...

owh best..jealous

Lala said...

bestnye jln2 kat sarawak...huhuu..
tapi lala rs ramai awek2 yg kuciwa tgk gmbr aizul pgg tgn...huhu

sang tUah said...

nice trip...

TintaMembuahkanBicara said...

bro.
aku signup kt 1 web ni nk buat app. mcm kt profile ko yg org skodeng tu kn,
pstu code tu nk campak mana?
terkeliru sejenak.
eheheheh.

aizul said...

AeNa Helaena ; Thanx ya!!!

Paan : owh yang tuh memang sengaja aku gelapkan..nak wat effect byg2..

ko paham! : hahaha..lalala..

fickh ph : nak pinjam? hahahaha buleh sajork..

naim : haish!!! diam2 sudey!! hahaha

ad : owh tq hencek ad!!

naem : hahaha tq beb!!! sudi2 la dtg lagik k!!

karl : alang2 cuci 24r je..hahaa

aizul said...

irine : muhaahhahaa...aku tau mesti org utan tuh melekat lagi kat bdn ko kan? hahaha

g genting? buleh jer..tapi tunggu ar aku kaya sket nih ha..heueheu...

aizul said...

singasong : thanx beb!!

peq : jom g vacation!!! haha

zack : aiyark!!! jgn laa begituh! hahah

iyllienaz : haish!! mana ada gatal!! hahaha

wan : huhuh..jap2 aku dah link balik dah! hehe

little : tq tq tq!!!

nabil : ala relax sudah!! next tyme kita ramai2 pegi!! huhuh

lala : ish..jgn wat statement cam tuh..tak laku nanti! hehhe

sang tuah : hehehe...thanx!

tinta : owh ko kene add a gadget>edithtml>paste coding!

tadaaa! siap dah! huhu..mudah bukan? heheh..


huish...!!! penat!!

perempuan hari ini said...

waaaaaaaaaa...

gamba sgt lawa2!!!! adoy. jelez huh! :P

~cinonnet

Hazzy Ishak said...

gile ar...suma gmbar SUPERB

atiQah adNan said...

eeii.. gambar kalam suci tu kalau jadikan header cantik tu.. hee~ boleh amek x?

miss_eliana said...

waa...npe pegang tgn die?
jelez! haha..

24/7 eyh pkai spek?
naseb mlm xpakai..klu x mesti org kata ko buta benjoy.. pastu nk plak karl pimpin tgn ko kn..
mcm si buta n adiknye.. hahaha..

aizul said...

perempuan : huhuhu..ala biasa2 je kot mynn!~

hazzy : thanx hencek!!

atiqah : boleh2 nak amik la..

eliana : hahahaha boleh lak cam tuh ek? hahaha

NEiL iSkaNdaR said...

hehehehehe...aku suka semua pic..nice n chatique

aizul said...

tgk owang ar!! hahaha

tapi takleh lawan ko dow!! hahaha

ko paham! said...

"baru gua tau kenapa org sabah / sarawak agak culture shock bila berada di semenanjung especially di bandar2 besar seperti Kuala Lumpur..=).."

ko menyindir ekk??? lalalala..

aizul said...

owh tidak...

itu hanya satu pernyataan yang pasti..

tapi bukan sume org sbh/sarawak mcm tuh!~ heheh

PeAcEmAkEr said...

suke bangat same incik punyer pic..

!!!~~ilyana~~!!! said...

aizul.....
mmber aq ad tnye tajuk lgu dlam blog ko niy...
anyway.....
nice pic......

aizul said...

peacemaker : owh tq hencek!!!

ilyana : lewat semesta by randy!!

anyss amyra ishaq said...

pak encekkk,
timekasihhhh bebanyak.
aku bdk baru bljr.
hahahah.
jasamu dikenang yeahhh.

anyss amyra ishaq said...

ehhh
sblm terkeliru.
aku yg tny psl app blog tu,
tinta.
da tukar identiti plakk.

aizul said...

owh apa2 je laa makcik weyyy!~ hahaha

Zack Since said...

welcome back to malaysia..

you just make sarawak a wonderful place to visit..nice pix!!

berbaloi menanti ur pix..hehe :P

Naimah SiDiK said...

salam aadik... nice picture... seems like having fun in s'wak.. bdw drop again n da songss... bestt nyerrr.. akak suka dengar ur songs... lg apa nie?? mind x bgtaw??

Naimah SiDiK said...

salam aadik... nice picture... seems like having fun in s'wak.. bdw drop again n da songss... bestt nyerrr.. akak suka dengar ur songs... lg apa nie?? mind x bgtaw??

Mr NAEmnzr said...

always sudi.nk cuba mengkhatamkan dr entry pertama smpai y terkini(jika berkesempatan).
sb masa sy terhenti(seketika) di sini.
KEEP it up!

AeNa Helaena said...

memetik ayat encek aizul:

*tinggi gua = 176m..
hahahaha..

uikk,tingginye encek..ingat 176 cm td..hehe

. boxerpolkadottt . said...

seronok kan dapat main ait laut!
huhuh.
happy holiday!

Syima Syaz said...

gambar2 semuanye superb....!!!!

missy.hunny.lalala said...

berurat tgn ko siot..XD

Niesa said...
This comment has been removed by the author.
Niesa said...

memetik kenyataan

"Zack Since said...
welcome back to malaysia.."

Sarawak bukan termasuk dalam Malaysia ke hape?



Tuan punya blog, ini pertama kali saya meninggalkan komen setelah menjadi silent reader selama ini dan merasa terpanggil apabila kenyataan di atas terpapar.

btw, saya suka gaya penulisan anda. Very nice pic too.

tq.

Zack Ikhlas said...

ooops..malu r..wakakka

Niesa said...

Zack ikhlas:

answer me. memang gitu ke? kalau pas balik dari sabah sarawak.. they'll say 'welcome back to malaysia'?

Zack Ikhlas said...

Niesa:

silap jew r..baru sedar..haha..
ms tu i baru balik dr HK, on that time A.M pun dah balik..jd its like returning home ler..hehe :P

Niesa said...

zack ikhlas:

ohoho.. ok.. no prob.
bukan apa, macam selalu saja dengar ayat yang semacam itu.

maaf ya encek punya blog. jadi tempat chat pula.

almondlover said...

sempat makan mee kolok x?
well im sarawakian.. well then nice to see u guys enjoy there.
miss kuching so much:)