Feb 12, 2010

Gua Rindukan Malaysia!

salam to all my readers...

masuk hari nih dah hari ke barapa belas dah gua kat bumi australia nih..hmmm..sepanjang hari2 tersebut, gua menikmati hari2 dengan indah..cuma awal2 gua kat aussie je gua kene sesuaikan diri sket..al maklumlah tmpt org kan..bukan tempat tok nenek gua kat sini..hmmm..masuk hari nih, prasaan rindu terhadap bumi malaysia dan penduduk2 malaysia semakin menebal..yer laa walaupun tak puteh, tapi org2 malaysia tetap di hati!! ada sapa mau sokong?? hehehe..ikutkan hati nak je balik jap kat Malaysia n say hye kat kawan then balik aussie balik..tapi apakan daya, Malaysian Airlines System sekali lagi bukan tok nenek gua yang punya..=)

sket laa gua nak story pasal bumi aussie nih kan..erm..dr segi hape ek nak story..ok gua men citer jer laa ek..erm...ok..

dr segi makanan : kebanyyakkan makanan biasa laa susah nak crk yg halal..kot ada pon kebab bab bab..nak makan bnyk2 pon takleh..sebab tak sesuai ngan lidah mlayu aizul marcello..eh aizul marcello mlayu laa gila!! hahaha..sudahnya kitorg masak sndri kat rumah..yeayyy jumpa blacan laa dok kat sini!!!..

penduduk : haiissshhh nih part yg paling gua suke...walaupun sexy mexy..ketat metat..tersembul2 smp nak termuntah2 keluar segala isi misi nya, namun, beliau tetap ramah dan tamah cik mah..tambahan pula..seko2 rajin n baik hati..sebagai contohnya, ketika gua hendak membeli seluar jeans FCUK dan Armani Exchange di Sydney, gua kekurangan lebey kurang AUD $300 ketika hendak membayar di cashier..wahh muka gua dah pucat gle sebab tak ckup duet..nak pakai debit card, adik gua dah merayau jauh mana tah..then tiba2 ada tangan yang menghulur untuk membayarkan suar muar gua ituh..happy bukan kepalang..yeay!! tetiba free kan..rupanya2 cerita ini adalah mimpi gua dua hari yang lepas..dan ketika ituh juga gua smpt berdengkur dan yang paling syiok n paling dajal, adik gua boleh lak record2 gua dengkur nih..tahi hayam candu kelapa muda tol!!!..tapi jgn wisau, gua dah balas dendam balik..adik gua dengkur lagi kuat hahaagaha..

tambah lagi...org tua2 yang dah tercabut kepala lutut n segala kepala cukup suka berjalan kat sini..dan kebanyyakkan dr mereka suka berjalan kaki untuk ke mana sahaja..kapel2 tua nih cukup romantik dan smp terpengaruh dek ayah n mak gua..gua harus mengaku di sini yang ayah gua langsung tak romantik..tapi di sini beliau sudah berubah..dah pndai pimpin tgn mak gua, dah pndai peluk bahu mak gua eh romantik laa..i plak jeles u! ahhaha

pengangkutan awam : since kete adik gua roadtax dah mati..gua dan ahlil keluarga gua merayau2 di kota sydney dgn menaiki bus dan train..waaa coool laa gle..dgn jeans koyak gua, tshirt vintage gua dan underware DKNY yang getahnya besar2 tuh..kale pink u! auwww! manarik tertarik ko memang tembam! hahaha..haa lu jgn terkejut kalau gua ckp train kat sini 2 tgkat ok!..tapi takder ekon..cammmm hareeemm..

road system : semuanya bagus kot...kalau kat Malaysia, bus mini, bus tak brapa nak mini, bus intrakota, bus hencek sani yang kene band tuh, semuanya berkongsi lane dgn kereta atau kenderaan2 lain, tapi di sini tidak..tidak sama skali..katakan tidak pada rokok..eh silap..ada lane yang tersendiri untuk bus2..jadi kalau anda hendak ke kerja pada pukul 8am, anda bgn pukul 7.59 pon masih smpt, dgn syarat, anda tidur dalam office pada hari tersebut..hauahuahuahua..* hye Amir Rayyan..

kawasan rekreasi : owh di sini memang bnyk open space..sgt bnyk..dan mahkluk2 di sini cukup suka berjemur..kalau kita org malayu takut panas laa takut hitam laa or "eh i br semalam cucuk vitamin C dan botox, mana leh kene panas" haa kan...kat sini, seko2 suka berjemur..sesuai untuk anda yang suka mencuci mata..*hye Mazni!!!!..

cukup laa tuh kot gua membebel...nanti gua smbung lagi..korang tgk2 pic dulu ye..hauhaua..


 
ok ngk..tiang lmpu diorg masih menggunakan kayu sebagai bahan asas untuk tiang.
so kita lagi maju!!! hoyeh3x...haha

  
 haaaa jgn maen2..ada bandar mcd..
kat sini tmpt ktrog turun naik turun naek nak g mana2..hehe


  
 haaa model mcd da smp...pntang disebut!~

  nih laa train dua tengkat yang aku dok gembar gembur tadi tuh..


  kami di hadapan uni of new south wales

  
 yeah.bukan.fakulti.aku..
  setelah berpusing mencarik berhari..akhirnya ku temui juga fakulti aku!
yeay! tak sbr nak daftar dah..
amin..
=)



  
 feautured uni!!..


  
 bola2 api..

  
 eh eh eh..abang kepit laa..
takut terlepas kah?..hahaha


  
 library meraka yang gah cam neraka.eh silap..
besar gle kot..


  
 model library pula..


  uni of NSW

  
 auccchhh!! abang aizul marcello sexy laa..
auuumm sket..


Hari berikutnya...
kami keluar bersiar2 menghirup udara indah di pulau aussie..




 
 pastikan anda memakai baju puteh untuk mengelakkan keputehan..eh silap
untuk menggelakkan kepanasan melampau!


  
 haaa nampak..apa aku tunjuk.
aku tak paham laa..
walaupun aku dah pakai baju saiz XS..still nmpk besa gedabak baju cam gebo..
ke aku yg terlalu kecil dan kerdil di muka bumi ini..
Ya allah..aku kerdil di sisi mu Ya allah..

*bukak songkok balik..hahaha

  
 penulis berdiri tak brapa nak 90degree smbil menunjukkan isyaraaatt bagusssshh..
apakah penulis..
  argh argh sgt teruja melihat binatang2 seperti ini bebas merayau mencari sesuap nasi..


  tram2 yg membawa pelencong..lalala

  eh eh eh ada bunga laa
*hmpir kehabisan idea..


  libas sket udara2 sekitar
*tujuan : mengeringkan ketiak..


  
 haa nasib baek dpt air..dpt sket bernafas..
  phewwwwittt..cam abang awie pegang jaket kulit dlm citer maria mariana..

  
 check fb jap menggunakan iphone comel.
walaupun line maxis tak buat roaming..tetap gak nak posing bersama iphone ksygn beliaw..
blah laa kau penulis..


  
 eh eh..hensem laa beliau..
cpt laa right hand click..save link as..hahah
then set as detstop back geroundd..lalala

  
 kibas2 rmbut jap..
*iklan pentene baru version australia..


  
 penulis ketakutan akibat gempa bumi yg tak brapa nak gempa tempoh hari..


  wah indahnya bandar ini..
*kata aizul marcello dgn nada hipokrit beliaw..



  haaa sronok siot nek fery pulau pinang nih haa..heheh

  last but not least..ada bnyk hari lagi di Sydney..
nak g gold coast nak g gold coast!!!!!! <-- smbil menghentak2 kepala di train keratapi...


chaw!!

ym id : ajoy_azwan
kenal gua dulu, baru lu tau sapa gua =)


31 comments:

Irine Nadia MaRceLLo said...

hahahahhaha...dajal x benjal..yg pnting, aku berjaya record rgtone ko dengkur..and yg betol2 dajal lagi, ko balas balik bile aku sakit..siut.hahaha..

pic mak munah cantikkk seyh!haha

Adi Luqman said...

suke story pasal tak cukup duit 300. almost percaya...hahahah!!!

aizul said...

irine : hahaha biasa laa kak jah!~ i kan gambargrapher..gmbr nak hebat..muka nak ensem je kan? hahahaha


adi : hahahahaha tuh laa i masa mimpi tuh pon terkena..siot tol mimpi!~

Hezesuze said...

cpt laa right hand click..save link as..hahah
then set as detstop back geroundd..lalala

OK NOTED!muhahahahaha

aizul said...

hahaha jgn kak..kak ko tdo luar kang!

mau laki ko ngamuk tak tentu pasal! haha

dak eina said...

malaysia p0n rindukan aizul marcello...huhu ;)

aizul said...

eh eh benarkah??

sYukCurZ said...

hencik windukan saye ek? ahahaa.. berangan

sYukCurZ said...

hencik windukan saye ek? ahahaa.. berangan

bspotgurl said...

All the best di bumi Aussie

Qiha Aziz said...

bestnya dpt tour aussie. cepat2 pergi gold coast. best!

adiakbar said...

Aku pun rindu malaysia!! dah 6 bln x balik...wuhuu..

dorang konfem2 la berjemur...summer 3 bln jek pastu sejok nak mampos dah...mlysia watpe nak bjemur...stiap hari kot panas jek...

lawa seyh sydney...mahu pergi jugak!!

hanilopiplopz said...

owh.. sy juga baru sahaja pulang dr gold cost.. tp di sepang la.. haha.. mencuci mata disana agak lazat juga ya??

p/s: mencuci mata dapat merehatkan minda~ aummmmmmmmiowww!

~CPM honey_nurhaliza~ said...

ala cnteknya smua....nk pegiiiiiiiiii

larasephia said...

hahaha
caption2 suma xhengat lawak
ni mmg nk stdy kt sane bbtul ke?

LoRd oF eYD said...

aizul, ko jangan lupe lak ape aku pesan tu, koala bear bunting tau..nway, pics ko snap mane pernah tak cun...always terbaek, okeh!..take care dik!

skid soil said...

sblom trlambat,aku nk pesan smthg kt ko.ole2 utk aku dilupa jgn.

Qarl said...

qarl skang mmg akan jd pengomen ke-100

malas!!!

hahahhahaha

wah wah wah bukan maen henjoy sgt kan kat sana....

jgn lupa mereka2 yg memerlukan disini

Amir Rayyan said...

wah.....hehehe..meletup pic..hehe....take care...:)

Syima Syaz said...

hey hey penulis
mari kite pegi gold coast..next year pas dapat korek balik tabung sbb this year sure sume simpanan habis licin utk kawin!!

YucIkA said...

smbg blaja kt overseas ke??

hahahha..bersedia utk rindu gila2 kt msia..

btw, adik u nyer blog, lawa r gmbr2 dia..terror u amik gmbr..nice :)

HIZAMI said...

jap.
binatang tu makan nasi ek?
ahha.
best gile gi cuti!
:D

miss_eliana said...

pic superb!

klu da rindu 2, bole la blk cepat2..
kt msia ni pon ghamai yg rindu kt awk.. ;P

aiza said...

kenapekah msti pki tshirt puteh..

ans:utk mengelirukan mata org dr melihat KETIBAS(ketiakbasah)

hihihiih.....
pics yg comel n cntik!

farish H said...

sonoknyaaaa

hans said...

jgn lupa souvenir aku
hahaha

Wan SheVa said...

ri2 xdpt kek
nk ole2 ni plak..
hahahak tetibe

meo188 said...

cool pic...

macho siot

Kaseh Mucuk said...

gua rindukan A.M! hahaha

SCHAKEYRA said...

had been in gold coast b4.. ok jer tp climate tak mashuk sgt, sbb panas cam mesia, ala2 cameron highland jer...

adeQ said...

best nye~
ble la ley sampai sane...
erm.. btw, gambar kamu mmmg chanteQ