Apr 11, 2010

SinDroM Exam by Aizul Marcello...

assalamualaikum dan salam sejahtera..sari berita penting..sebidang kain sari telah dijumpai di celahan semak samun berdekatan dengan perumahan flat seri wangi..*cibai jgn merepek la mangkok!!!

baeklah, di pagi mulia ari ahad nih, abang marcello kaww nak kongsi sindrom2 exam yang melanda pelajar2 seperti beliau ( merujuk kepada abang marcello kau yang dah jadi Datuk Paduka, ehem2..*hye Ummie Aida )...huhu ..

baeklah..terdapat beberapa ciri2 sindrom yang akan melanda pelajar2 yang sedang menghadapi exam..Satu hipotesis telah dibuat di mana " semakin hampir sesorang pelajar universiti itu ke tahun akhir, semakin pemalas pelajar ituh"..di sini yer, terdapat beberapa pemboleh ubah yang akan dibincangkan..

Pemboleh ubah manipulasi : tahap kerajinan sesorang pelajar dan tahun berapa dia sedang menuntut
Pemboleh ubah tak brapa nak mani : universiti pelajar sedang menuntut ..pulasi ( terlupa kat pemboleh ubah tadi )..haha
Pemboleh Ubah Malar : Pelajar bangang!

ok..anda jgn laa jadi pembaris sangat..takkan gua tipu pon lu sume nak percaya kan? ..relax..

ok..di sini disertakan ciri2 sindrom yang telah dibincangkan tadi..

1. Bangun awal, solat subuh walaupun jam mahal di dinding menunjukkan 8.30am.. "arghh jnji solat dan buleh berdoa", getus hati kecil aizul ..woi!! apa tuduh gua plak nih..siot lu!

2. tdo dengan memakai kaen pelikat dan kaki dirapatkan dan postur badan mengiring ke sebelah kanan..ikut sunah katanya..see, bukan kawen 4 je ikut sunah, org pompuan jgn nak tuduh2 lak nnt ea, org laki bnyk pe amalkan sunah2 nabi..haha..sndrom memakai kain pelikat adalah disebabkan solat hajat 10rakaat sehingga bengkak2 mata dan sepet seperti anak kucing gua yang baru lahir ye..dan2 tdo pakai kain plikat, paHAdal, sebelum ini memakai boxer pink ataupun tidak memakai seurat benag pon..panas dol JB nih..

3. segala nota mota tdur bersama2 tuan nota..di sini, harapan tuan nota adalah supaya segala perkataan2 di dalam slide notes tersebut akan diabsorb melalui proses aerobic dan anarobic ( see aku dah faham proses tersebut ) di dalam kepala hotak Tuan Nota..walhal, nan adooo..!

4. Mulalah memprint2 segala mcm nota2 drpd website universiti masing yang telah diupload oleh lecturer seawal sem marin..haisssh..budak2 zaman skang..hahah..slide notes plak taknak mcm 60-70pages setiap topic kan?  abes laa kaw nak print..Kedai2 stationary juga kehabisan stock ketas2 A4 tidak kira laa 70gsm ke, 80gsm ke ataupun 5gsm skalipon..hebat bukan? tidak lupa juga kedai2 ink printer..semuanya out of stock! yeah!!! maju2..


5. sindrom mandi tak basah ( sbb tak mandi ), makan tak kenyang (kering hujung sem ) dan tdo tak lena solah2 br sahaja putus chenta kembali lagi berlaku..kali ini disebabkan kerisauan yang maksima ala2 impak maksima ( sila byr aku royalti dowh sbb aku promote citer kaw )..

6. Berat badan mula turun..suar jeans kembali londeh, isi daging bontot berkurangan sebanyak 67% ( camne gua ukur percentage tuh pon gua tak pasti ..haha )..gara2 disebabkan kerisauan yang melampau..

7. Tidak terurus..makna kata disini, misai mula pnjang, jambang mambang tumbuh dengan meriahnya seolah ditabur baja tahi kelawa di sekitar muka..bulu2 lain juga turut tumbuh seperti cendawan tumbuh selepas hujan..apakah?..pendek kata gua buleh tukar nama..Wukong Marcello..yeah..what a nice name! haha..owh eye bag juga terlalu pekat ye.. ( gua sebab terlebih tdo ).

8. Tidak selera memakai jam, walaupun koleksi jam fite2 dgn kedai jam AH KeOk..ini disebabkan penuntut exam merasakan masa terlalu cpt sehingga merasakan jarum jam berputar seperti meter texi di sekitar Jalan Pudu..damn!

9. sindrom menyorokkan laptop dan iphone di dalam locker..semata2 gerun akan melayari facebook, blog twitter dan sebagainya..owh, redtube juga..!~ =)....ketika musim exam ini juga, 'air' juga terlalu penuh ye sehingga smp ke kepala.."takut semua nota yang dihafal akan lupa katanya"..hahaha..skrg, saya sedang on9 di dalam locker, sbb tak tahan laa tak on9..haha

10. Mula laa tulis blog sebab nak share dgn rakan2 sindrom2 tersebut..hoyeh..( ekceli gua da takder point no 10 nih..) hahaha




disebabkan study terlampau tekun, penulis juga mula demam kura2 ye..perhatikan beg mata ( eye bag ) penulis..

walaupun demam, penulis juga bernafsu besar sehingga mahu makan apa sahaja yang terlintas.
*dilarang fokus.

penulis juga cuba memvariasikan lokasi2 study..seperti di highest point in UTM, Balai Cerap..
konon leh study..haram J, gelap kat atas tuh haa..



chaw!!


ym id : ajoy_azwan
kenal gua dulu, baru lu tau sapa gua =)

46 comments:

Queen said...

hahaha... ketawa saya baca.. banyak sindrom exam tu yang very-very true.. especially tido dengan nota-nota..

All the best for your exam Ajoy!

Amir Rayyan said...

all the very best 4 ur exam....

pics,cam biasa la kan,,,,

jg diri.....

nabil_potter said...

weh aizul,lawa sweter belang2 tu...ko beli mane?nak angkat gak la satu..hhuhuh

aizul said...

queen : hahahaha tau takpe..experience penulis tuh..hahaha

aizul said...

amir : tq amir...doakan aizul ya!! huhuuhu

nabil : sweater tuh bli kat aussie arituh..huhuhu

nabil_potter said...

o0o0o...patut ar smart jew ak tgk....huhuh..

xde ke ole2 utk ak dari aussie?hahaha..

aizul said...

nabil : ole2..?? kalau gua beli kat jb, then gua kata ole2 dr aussie, lu caya tak?

~CPM honey_nurhaliza~ said...

relax la beb...kalau kita dh ready smuanya,insyallah kita x kan wujudnya tension mahupun stress...:)

tingat dulu blaja sama2...doktor impianku!!! ahahaha

Azel Hojoin said...

salam
selamat maju jaya dalam exam
:)

aizul said...

cpm : mesir impiankkku! ahahha

azel : TQ BEB!!

deE_diYana said...

hai...

so true la sume sindrom tuh..
anyway..good luck for ur xm... :)

ijatty said...

miahaha.. mcm ala2 same jewr kan sindrom nie with me.. kunon g balai cerap nk study?? toloongla.. gelap gelita ahje tmpat tuh.. klu nk lepak2 ilang stress boley trima agy.. :P

ps: best of luck! :D

aizul said...

dee : ahhahaha biasa laa tuh kan? aajja

ijatty : ahahha tau takpe kan..gulap gulita! haha

deE_diYana said...

yup2... mmg sgt bese....
in fact sdg mngalami la kan...
sbb tgh xm week....waaaa

x sbar nk abes xm....huhuuu

Carl Samsudin said...

abg aizul. saya da muak da stdy!! so xstdy dah! jom jenjalan!!

anak tajul molok said...

gila la bodoh syndrom ko. satu pun xde kat aku.

(nada bangga kasi api sket) hahahahahahaha

farhana said...

Mmng banyak la yg betul...
Tp tang sorok laptop 2, xde la....
haha

aizul said...

carl : auzubillahiminaisssyatoniraajimmm..Ya Allah, jauhkan la aku dr syaitooonn yg direjam seperti Carl ini ya allah..sesungguhnya bangsat ini sgt menggoda!! ahah

eyra : tipu!!!!! aku tau tang redtube tuh sama!!

aizul said...

farhana : seyes saya sedang buat!!!..nih nga online dlm locker! haha

eKyN said...

salam..
okeh..bjlan2 di Jusco Tebrau City kot..:)
mmg lawak entry kali nih..
Like it..:D
good luck k..:)

bunga said...

sindrom sorok laptop tu betul! haha. saya sokong.

miss_eliana said...

sindrom-sindrom yang telah dikenalpasti kesahihannya.. haha..

all the best ye final!

.miss d'ieyna. said...

haha.sindrom ni mmg selalu jd time nak final2 exam kan.
tmbah2 g tdo dgn nota.selalu je buat.tp hampeh.huhu..

btw,gudluck for ur final.

Hizami Li said...

ahha.
good luck.
my 1st paper will b on 22nd April.
ahha~

aizul said...

ekyn : hahaha tuh laa pasal kannn..haha

bunga : TUH LAA Tak nak on9 nye pasal..last2 on9 gak..ahha

miss : ahahha tq soo much!!

dieana : KONON je..tapi tak gak absorb! haha


zami : gud luck

mIsH IeRA cIK irAh said...

musim final budak final year .budak second year plak sibok buat sindiket selamatkan pointer =P

aizul said...

hahahahdgn cargas! slamatkan!!haahah

SyahmiFikri said...

haha.. mmg btol bab sembunyi laptop..
siap sanggu p balik umah utk tinggal laptop kat umah woo

aizul said...

tau takpe syahmi..gua dah rasa mcm hape dah bila sorok laptop tuh ha..hahaha

AkU said...

wahhhh..aku ade semua sindrom ituew...=-=

aizul said...

ahhahaha maknanya ko hampir sama ngan aku! tahniah!!

ezam said...

redtube dah kena block kan????


*tetiber*

Qarl said...

Qarl

doakan

abg aizul

berjaya

yeah

berjaya

dgn

jayanya!

Hazzy Ishak said...

all the best!

aizul said...

ezam : mana ada block! ok je..haha


qarl : bnyk ko makan space ruangan comment nih kann..haha..tq dik!

hazzy : tq zy!!!

anis said...
This comment has been removed by the author.
a.n.y.s.s said...

hahaha boleh plak ade 'makna kata'.. macam bese je dengar? hahah!

nasib bek envi dah lepas!

*haha tadi comment salah akaun, bukan sebab aku kutuk ko joy, bukan! haha :P

aizul said...

hahaha babih sungguh di situh yer..ahhaha

buleh plak ko salah2 akaun kan? ko lawak laa nyss..masuk raja lawak joM! ahahh

Adi Luqman said...

lawak siyal!

aizul said...

adi : oit! tak baek mencarot! haha

a.n.y.s.s said...

ade la..tu akaun gmail ala2 skema nak mintak keje gitu..haha..

tanak la..nanti darah gemuruh atas pentas raja lawak..hahah

♥farra♥ said...

hahaha.. klaka tol.. tp de gak yg tol 2.. ;p

MiSs TOrA said...

sindrom3 tu semestinya buat stdent yg nk exam dewasa ini haha..klaka3 yg sorok laptop n hp tu mmg kegemaran i la ;p

ahchOng's said...

aku harap rakan sindrom tu bukan aku..kerna aku..normal dan kacak..yes..yess!!aku kacak..

Sandra Azwan said...

hi...
feel free to visit my blog page at http://bysandraazwan.blogspot.com

cik ciput said...

haha..kelakar la tips2 ni..tapi sume tu very true!haha..

**goodluck aizul.. =)

p/s:lagu background ni tajuk ape ye?