May 19, 2010

Pelancong Melencong!~

heyyyaa guys..salam...

mode : suam2 kuku
music : hujan rintik2 air bergelora..
drink : plain water..

gua baru je pas balik dok ngukur2 building2 bersejarah kat core zone area Penang..sesuatu yang gua tak penah buat selama nih..deyyy gua gigih nih buat keje malam2 dalam keadaan hujan segala kan..alhmdulilah segalanya selesai..instead of dok kat opis je, dapat gak gua melancong smbil melencong kan kan kan? hahahah..

gua, afiq, pais n EJ gerak dr opis kol 930am..dengan kelajuan 180km/j Merc C220 Compressor milik pais, kami berjaya smp dengan gayanya..chewaaah..hahaha..thanx kepada PA gua kerana telah membantu menyiapkan baju2 gua nak g Penang..semuanya baju puteh sebab al maklum laa Penang nih fanas nas nasss..

owh disebabkan  terlalu laju, ktorg kene saman..thanx god Polis Malaysia sgt rasuah..siap buleh mintak rm50 nih dek kalau nak lepas..ktorg ckp laa ktorg student, takder duet bnyk ( walaupun pakai Merc kan ) ..and ktorg ckp ktrg mampu byr rm 30 je..u know whut, polis tuh pulangkan balik rm20 bila ktorg byr rm50..hek hek hek..lawak hanjeng nak g Penang jap..


=)

kita mulakan dengan proses mempromosi afiq ye..
baju sudah lencun..walaupun baru 20minit berpanas.
owh gossshh..penang so howt!!!


sian ek??
tapi apakan daya..
awak nakal sgt..
happy mcm anjeng...

seyes wa cakap lu..
gua jalan setiap lorong kat core zone area Penang nih.
panas toksah ckp laa..

da arch..

haaa tadaa..tyme nih ktorg kat sun yat seng's museum..
sapa beliaw..korang google sndri..huhuh
tapi gua nak hilite kan suis kipas kat atas tuh...
jakun ek? hehe


katanya ada Feng Shui kat tempat nih.
ntah ye ntah tidak cina2 nih dok auta gua kan? hahaa

eeii eekk san sek ..
dulu tyme gua skola rendah slalu guna menatang nih dok kira2..haha

ambooi...tu diaaaa...lesung gergasi ha..



view inside..

bakul2 nyonya kat dapo..

bakul sia...bukan bakul bohsia..hahahahaha

abes je lawat2 muzium tuh, ktorg minum dulu..damn!!! cool gle tmpt nih beb..sebabnya, sementara lu sume nak tggu order, lu sume boleh lukis2 kat ketas mahjung yang disediakan..huhu
apa lagi....


amik ko..bila masing2 da kuarkan skill..
kelihatan di penjuru kanan ada seekor babi biru ye..babi ke badak ke gua tak pasti..haha





buncho provided tuh..jgn men2..


ahhaha siap mintak ketas lagi satu tuh..
ngk gua da gia nak lukis..
simpson pon simpson laa.
*simpson boncet..



hahaah smpt tu upload kat fb jap..

coffee house nih mmg terbaek..








outside da coffee house..


gagagaga..mencuba skill mengayuh beca ...

cun gua rasa pic nih..blend dgn awan2 yg biru..



Hidup hanya skali, jadi gunakan segala peluang yang ada untuk menjadikan hidup kita dengan lebey bermanfaat dan bermakna..
rakan2 blogger, maybe ntry nih akan jadi ntry terakhir...
maybe gua patut fokus dan lebih fokus selepas nih..
blog nih kalian boleh tatap, boleh copy paste n boleh duplicate segala idea kalau kalian rasa ianya bermanfaat..
apa yang baek itu datang dari-Nya, dan yang caci dan hina itu dtg dr kesalahan saya sendri..
maafkan gua..

truely deeply,
-Aizul Marcello-










Wakkkaaanaaabeb!!!
ngeh3x.. =)



till then...chawww!


32 comments:

Hizami Rahim said...

aiyoh.
ingatkan betul betul entri last.
baru sipi sipi air mata mengalir.
duh.
bro,
gua pengsan tujuh belas minit menatap gambar gambar kat atas ni.
wacayasamalulabeb!
;)

asfz lily said...

sgt enjoy layan gambar2 diats..
stylo gituh..hehehe

http://asfzlily.blogspot.com/

Syafiq | Syahan said...

weeehh! seyez hampiR tertipu ! HAHA
BEST2 !

miSs nAdia (。◕‿◕。) said...

tumpang tny ye incik aizul
lagu blog u ni lagu ape ep? ;)

dian said...

hey,i like ur lics..
cool!
keep it up.
btw,krja ape?

Amir Rayyan said...

bila boss menaip...x ingt nye..hahaha..pic hanjeng tu menarik....jd penarik beca pon best jugak..ley wat filem.....:P

Adam Zaefrul said...

woit x kan entry lazt kowt???

[z@ck] said...

nice shot!
=)

ieyka02 said...

hisshhh..ingt kn yg last la td..cm xcaye jew konon2 last la kn...hahha

Kaseh Mucuk said...

menci btol g penang..ari ahad pon kena byr parking..ceh!!

budakMEDICitu said...

penang mmg 'cantik' n 'antik' ngan gaya dia, tp kalaw bro perasan, bkn stkt bgunan, nama2 jalan kat sne pon tersgt-sgtla unik...

anak tajul molok said...

buduh2!! hehehhe..

"happy mcm anjeng"

i LIKE!

Clara Emily Cancer said...

cantik la gmbr2 u.
memang menarik sgt2..
penang memang da best kan..

;-)

claraemilycancer.blogspot.com

a.n.y.s.s said...

haha gitew simpson boncet..
gedik ko kan ajoy "happy macam hanjeng"..

nabil_potter said...

meh la umah ak..huhu..

bspotgurl said...

All the best bro!

p a a n. said...

ajoyyyyyyyyyyyyyy
rindu ko ketat ketat.
oh vintage. oh cinematix.
i loikeeeeeeeeeeee

Haire Iskandar Ahmad said...

sgt2 menarik gambar2 diatas.... sya sgt2 suka....

miss_eliana said...

skill menarik beca anda amat mengagumkan! haha

Dyka said...

sekali lagi aku terpegun tgk pix2 yg sungguh stylo - milo mu nih...
hahahaha..XD

Hazzy Ishak said...

wah berjalan jauh nampak
tak sabar nak blik penang malam ni
weeeehoooo

ezam said...

KAGUMMM!!!!!!!!!!

SuFy said...

salam, aizul..selalu edit gambar guna software ape erk?hehee

ChiLaBaey's said...

Gambar2 yang sangat2 bagus.... Dan gambar yang paling ngeri jatuh kepada gambar yang ada mangkuk weewee tu.... ngeri siut... :)

sYukCurz said...

hencik p penang x hajak!!!


p/s hencik makin tembam. hepi ek idop?

AkU said...

gambau hencik aizul amat chantek ya..

HoWT meh Penang??
korang bnyk uat dosa tuh..

kembatolo™ said...

cehs..nasib tak leleh je..
lagi 1 mm nak penuh tangki..haha

aLya said...

nice pics!!
njOy tgk..:-)
xsgke uTm de gmbrgraper cm awk..huhu

Qarl said...

kan

smpat je..

xgtau pun

bgusla henjoy!

noor said...

uyyooo..
ayat sempoi jaa...
pix cantik...
mmg hebat laa..
profesional photographer ke???
berseni btl..
mmg tabikk spring laa..
pix 1 malaysian xde ke??

Azel Aidin said...

saya tetiba rindu penang sangat sangat
huk3
T_T

.mulia. said...

pics ko suma cun melecun melecur.
suke.
siyes.
tobak eh!<--kelantanese.