Sep 6, 2010

Bukannya susah buat2 bijak...



hye sume..salam sejahtera..salam ramdhan ( Ramdhon ye, bukan Ramadhan! ) hahaha...


baeklah..entry ni sgt ringkas dan padat sebenarnya..sebelum apa2 berlaku, saya ingin memohon kemaafan kepada anda semua yer, andai kata2 yang bakal saya coretkan menyentuh sensetivity mana2 pihak..take note ye, bukan menyentuh tempat2 sensetif...hahaha..ituh dah laen..shutt! ok fine puasa! *zip mulut laju2..hahahah


hahahaha (gelak dulu bnyk2), skang nih background music tyme aku nga tulis ntry nih adalah lagu2 lama klasik fm, biasa laa bila balik rumah, halwa mahupun hawa telinga aku akan disajikan malah dihidangkan dengan lagu2 lama dari klasik fm..ayah2, kelakar betul kamu nih! hahahahahah..meh tiyom sket meh! muaahh40x...






ok bercerita mengenai lagu kan...kalian pon tau kan, blog saya nih dr awal lagu dok berkumandang lagu2 dr tanah seberang..nak tau nape? pemilihan lagu untuk dimasukkan ke dalam blog saya adalah satu proses pemeringkatan 18kali oleh tuan tanah kedaung nih..jadi, kesemua lagu yang pernah dimasukkan ke dalam blog saya nih, bukanlah satu proses yang suka2 yer..wowww bunyi nmpk mcm seorg profesor bunyi sedang menjalankan testis nye kan..eh silap, thesis nye kan..yeps, lebey kurang begituh laa..mcm nih, saya ulang kembali..proses pemilihan lagu kebanyakkannya ada kene mengena dgn saya..baek dr segi lirik, susunan musik ( musik ye bukan muzik ) dan apa2 sahaja yang berkaitan..jadi tidak hairan laa ramai follower saya yg dok msg2 tanya lagu apakah yang sedang berkumandang di blog saya..kadang kala saya berasa seperti saya pula yang menyanyikan lagu2 tuh..hahaha *gelak tutup mulut!




ok beralih pula kepada hal follower2 mahupun silent2 reader yang semakin bermaharajalela ( saya suka term bermaharajalela itu )..ok begini, saya bukannlah jenis tahi hidung masin2 masam ye untuk mmberitahu lagu apakah yang berkumalasari eh silap berkumandang di blog saya..kalau setakat 10,20 org boleh laa saya layan anda  untuk bgtau lagu apa kan..jadi sila bayangkan, kalau sehari purata 10org yang msg2 tanya saya lagu apa yg berkumandang, jadi kalau seminggu dah 70 msg, dan tidak mustahil untuk sebulan sudah 280 msg..dan cuba bayangkan kalau setahun saya tak tukar lagu tuh..maunya tak 3360 msg dlm inbox saya..betul wey, tak caya tanya kalkulator saintifix FX-570 saya kat sebelah nih..jadi tidak hairanlah msg2 di fb saya bnyk yang saya tidak layan kerana semata2 untuk tanya lagu blog saya..sekali lagi, saya bilang ( bukan bilang 1,2,3,4 dan seterusnya, tetapi bilang is memberitahu ), bukan susah jika kita mahu buat2 bijak..






ok begini ( nada serius smbil membetulkan spek mata nerdy )...biar saya ajar anda, bagaimana untuk meringankan tugas blogger pemalas mcm saya...mcm nih..simple step je taw..ikut betul2..budak darjah satu pon boleh, masakan kamu2 yang dah ada degree, master dan segala mcm tittle di belakang tuh...


1. Type http://aizulmarcello.tk
2. Berkata dalam hati..waaaa beshnyer lagu nih..lagu apa ek dlm blog aizul nih?? nak tanya beliaw la!!...
*ok langkah dua, sila jgn lakukan..sbb anda akan dicop tidak berapa bijak selepas ini..saya ulang! tidak berapa nak bijak ye!!! (nada sedikit keras ) abaikan langkah dua untuk bertanyakan kepada aizul dan untuk mengelakkan anda dicop tidak berapa bijak!..terus ke langkah 3.
3. dgr betul2 lirik lagu yang berkumandang..contohnya : Kemarin ku dengar Kau ucap kata cinta Seolah dunia Bagai dimusim semi...ok dah kenalpasti lirik tuh, sila ke langkah seterusnya..
4. buka new window or new tab di mozilla firefox or google chrome anda..then type balik lirik yang anda rasa   apa yang anda dgr di blog saya tuh..then click search or enter!
5. naaaahhh!! akan keluar lirik apa sebenarnya yang berkumandang...
6. pergi ke youtube or 4shared.com then type tajuk lagu yang anda nak dload tuh.tehn click dload!.tadaaaaaa, selang beberapa minit, lagu yang berkumandang tuh akan berada dan telah disave di komputer anda..


*abaikan kesumua step ini, jika anda pekak mahupun rabun smp tak nampak apa2..then baru laa anda boleh msg saya tanya lagu apakah sebenarnya! yang itu br saya akan layan!


ok..setel..6 langkah mudah untuk kita kelihatan bijak dan tidak menyusahkan tuan punya blog untuk mendelete 3360msg setahun yang hanya untuk bertanyakan lagu apa yg sedang berkumandang..sekali lagi, saya tekankan di sini ye..saya bukanlah tahi hidung masin atau apa2 panggilan yang ingin anda perkatakan..tapi plz be consider untuk hal2 remeh sebegini yer...=)


one more thing, saya appreciate segala msg2 pujian2 anda mengenai blog saya..tanpa anda siapalah saya..ececececehhh!! hahahaha..tanpa anda, hidup saya tidak ubah seperti seekor lipas yang terbalik selepas diganggu oleh budak kecil yang nakal..terkapai2 untuk menterbalikkan diri kembali..hahahaha..kaw mmpu ibaratkan diri kaw seperti seekor lipas?? takkkkkaaaan?? hahaha


ok ini ada task untuk anda..sesiapa yang sering kali bingung untuk tahu lagu apa yg berkumandang, sila cuba langkah2 yang saya telah ajar tadi, dan plz comment untuk bgtau lagu apa yg skrg nih! ok? i dare u!! huhuhu!


ok laa..sekian sahaja dari saya insan kerdil ini..tadaaa..muah30x sket..maaf kalau terkasar bahasa tergaru telinga segala..hampuunn!!


* eh tak sngka ntry nih jadi pnjang! hahahaha..







till then, 

chaw!!

A I Z U L  M A R C E L L O
tulis blog pakai hati, amik gambar pon pakai hati..=)

27 comments:

josyuhada said...

taxi band hujan kemarin
betol kan betol kann?? XD

ezam said...

lagu apa ni ek aizul???




**marah tak marah tak??????


kidding.


selamat hari raya ya!

Atiqah idrus said...

xda bunyi pape pon nih.

heh.

slmat hari raya encik aizul.

Hazzy Ishak said...

ku bukan salah sorangnya...
hehe

mazni md said said...

hujan kemarin.. taxi band...
wah..best... awat lagu cm sedih jew??

Fakrul Radzi said...

justin bieber eenie meenie?

iman said...

heleh..tak ajar pon da tau la (bukan kah ini macam kerek gaya mintak penampo)

ok,terima kasih sebab share (gaya gadis sopan 80an)

iman said...
This comment has been removed by the author.
lyndadyana said...

sdey jek lgu nih..
nywy... beshhh :D

~CPM honey_nurhaliza~ said...

pic no 2 gojesss sgt...nk curik voleyhh?? :P

hazirah naim said...

kekadang they just want ur attention??

amir naufal said...

antara org yg beratayakan tajuk lagu..haha..

nama saya fatimah dan saya bukan pengganas said...

taxi band! hujan kelmarin~
tapi saye taknak donlod, lagu sedeh. :)

hepi2 la wahai encik aizul!

eliana_adnand said...

aloy jahat..haha

xkesah laa joy lagu ape pon berkumandang..yang penting,blog ni tetap d hati..chewah!
taun ni duit raya lebey okay! haha

p/s : apesal gamba cam emo jek? but i loikee!! :)

Dyka said...

hahaha!

google pon boleh spt mane yg slalu dibualkan...

lalala~

Aliya Natasha said...

ala... nk tau lagu before lagu hujan kemarin ni

nabil_potter said...

aizul, dah balik umah ke? lama xdgr cite..huhu :)

SHYLA said...

wah~
siap bg cm ne nk search lagu ek????
^>^

ala lain kali an letak je tjuk lagu kat bawah entry tu. x pon tulis je lirik die ^__^

Syima said...

btl la tu...saya pun selalu ajar kwn2 carik tajuk lagu mcm tu sbb kitorang selalu call customer,kadang2 ringtone best2 nak jugak tau lagu ape..

tp sampai skrg tak dapat detect lagi lagu cina femes gile kat caller ringtone

singAsong said...

smile ~

farhana said...

Ya..itulah langkah2 yg sy ambil bila nak tau tajuk lagu2 best kat blog..

terbukti, sy mng bijak dn xmenyusahkan orang =P

AhmadFauzi said...

mendalam itu maksud post kali ini..



pic yg gojes...gud job!!!!

fQ said...

oooo ok ok. fine. tak jadik silent reader dah. dah ngaku dah ni..

woot woot (itu percubaan buat bising, tak silent dah)

anak tajul molok said...

alah joy... biseeellllllllllaahh teeeww!!

nak test market ngan u.. hehe

Amirnur | | Syafiq said...

Selamat Hari Raya.

Hami Asraff هامي أشرف ™ said...

Ko hingat tak lagi macam mana kegigihan aku untuk mengetau tajuk lagu blog ko ni. Ya ko patut puji akan usaha perit jerih aku. Nak bagi duit raya? Oh itu paling aku suka weh!!

MaMa CyG PaPa said...

jangan bertengkar lagi - kangen band.. ^__^