Nov 14, 2010

kerna dia sahabat terindah..

hyee sumeeee!!!tiada kata2 yang harus dimulakan melainkan maaf maaf dan maaf sebab selalu sgt delay untuk mengupdate blog nih..apa ko hengat Air Asia je hebat dengan konsep mendelaykan penerbangan? abang aizul ko pon sama lah! nyiahahaha wat muka bangga ala2 ananda krisnan!!..yeps..i know, i'm not a gud blogger..slalu jer biarkan readers aku tertunggu2 smp dah berjuta2 kali msg kat fb suro update baru terhegah2 nak hupdate..terhegeh2 di sini adalah seperti seorang bayi sedang berjalan yang memakai pampers yang berat dengan kencing dr malam semalam..ok fine, itu perihal terkedek2..lupakan sebentar, bukan cerita terkedek2 atau terhegeh2 yang aku nak smpkan..




*diam....


baeklah..kali nih, aku nak sampaikan cerita mengenai sahabat aku..perihal kisah ini sudah lama ingin aku kongsikan..tapi aku tnggu masa yang betul2 sesuai! I know ramai yang mempunyai sahabat bukan? tapi sejauh mana sahabat anda itu sanggup berkongsi kasih, duka tawa dan sebagainya dengan anda..kalau stakat happy2 je dgn anda then claim dia tuh shbt terindah, boooooohhh layan..ataupon..booohhhhh teh boh cameron highland....hauahuahau..


*serius..


ok, rasanya, tak perlu lagi laa kot aku nak perkenalkan sapa sahabat baek aku..hmmm. Amir Rayyan..kami kenal almost 6,7 years back if i not mistaken di alam maya.., tapi baru setahun lebey nih je yg betul2 rapat..rapat pon secara kebetulan..tak perlu aku bgtau mcm mana aku kenal dia, tapi cukup laa aku nak bgtau yang aku kenal dia di saat aku perlukan betul2 seorang sahabat yang mampu menangis bersama2..


*kosong...


yeah, kalian sudah pasti pernah berada di saat kejatuhan bukan? bendanya turut berlaku pada aku..aku pernah jatuh..jatuh terduduk dan hampir hilang segalanya.. di saat tuh, amir rayyan perlahan2 menarik tangan dan membimbing aku untuk terus bangkit dan berjaya..yeah, tidak dinafikan, kejayaan photography ini juga turut disumbang semangat dan harapan yang menggunung dari seorang sahabat yang tidak putus2 berdoa untuk shbtnya..iaitu aku..




*menitis...




pejam celik pejam celik..hampir 2tahun kisah duka itu berlaku..segalanya aku simpan erat2..aku kemam dalam2..aku kunci molek2 dengan mangga solex..aku biarkan ianya berlalu pergi..yeah, aku tidak nafikan terlalu sukar untuk aku flash back kembali...kadang2 yaa, ianya datang menggigit hati ini..dan di saat itu, pasti bahu amir yang aku cari..habis lencun lengan bajunya dengan tangisan dan rengekan seorang remaja bernama aku.


 ntah...tak tahu kenapa, hanya amir sahaja yang tahu mcm mana untuk memujuk hati ini supaya lebih aman dan damai..kalau aku tanya kalian, ada sahabat kalian yang sggup membuat assignment anda yang datelinenya esok? tidak bukan? amir sahaja yang sggup aku rasa..kerana apa?? kerana dia sahabat yang bernama amir rayyan...dia ikhlas..yeah..itu aku pasti..tidak perlu aku memuji kebabommm bommmm cakkk seperti bunga api di pesta konvo sebab ianya tidak bermakna..cukuplah sekadar aku bersyukur mempunyai sahabat terindah bernama Amir Rayyan..


*merah mata...


* maaf tak mampu nak teruskan ayat2 sadis dengan esakkan berlagu pilu ( ayat nak besh, kuang30x )..


jadi, apa lagi! marilah kita tatap pic2 aku bersama amir rayyan baru2 ini..



  ok ini sehari sebelum kejutan bermula..
aku bawak amir ....pummmm alih2 dah tiba ke puncak kota keriangan genting highland
bnyk yang kami kongsi dari hati ke hati..



nih tuan blog..toksah laa nak tacing2 kan..update blog pon nak ngs2..
tak ramli sarip la kaww!


tadaaaa...surpriseeee! eric leong terperanjat!
 ok ko nampak bahan2 nak buat sup nih..
jgn sempitkan minda ya..itu bahan2 nak buat kad besday handmade untuk amir rayyan..
haa gigih tak gigh mencari bunga lawang ngan kulit kayu manis tuh haa..
haa laa, nak pergi SSF amik tempahan hantaran kawen tak mampu yer adik2!
*carot!



 haa nampak tak kad besday beserta kulit kayu manis tuh..
cantik cantik cantik tak???





ok seyes, amir mmg tak menjangka pon yang aku ngan Qarl nak wat surprise bufday untuk dia..
tadaaa!! berjaya!
tahniah qarl..ko memang kepala geliga!
boleh wat batu seremban..eh eh eh!




 a gift for amir rayyan
*wajib pakai tyme interview nnt ok!




 walaupun bufday amir rayyan, tetap laa ktorg pon turut sama menfemeskan diri di setiap cebisan cup cake yang sedap ituh..
kan qarl kan?? ngee3x...



tadaaaa..last but not least...


eh eh eh..suka laa rambut baru aku tuh..ngee3x





kepada Amir Rayyan..
Aizul ucapkan jutaan terima kasih sebab berjaya menjadi PA aizul yang hebat. maaf, kejutan ulang tahun semalam terlalu simple untuk dibandingkan dengan budi pekerti amir yang menggunung..aizul tak mampu untuk bagi amir sabuah kapal terbang, tapi aizul mampu untuk menjadi sahabat amir yang baek dalam hidup amir..aizul sentiasa doakan rezki amir dimurahkan oleh-Nya, segala impian menjadi kenyataan dan menjadi Muslim yang sentiasa dirahmati..amin amin amin..ingat amir, amir slalu mengajar aizul untuk senyum (even dlm gmbr aizul tak geti senyum ), dan aizul nak amir terus senyum walau sehebat mana pon dugaan dari-Nya.janji ok!!!


*ok dah boleh lap air mata...



till then, 

chaw!!

A I Z U L  M A R C E L L O
tulis blog pakai hati, amik gambar pon pakai hati..=)


39 comments:

p a a n. said...

test test testtt!!

d_LA said...

wah..sahabat sejati ni..nah tisu lap hingus..hp belated bday la tuk amir rayyan :D

p/s : aizul xpe asek delay post en3, skali wat en3, beratus mai komen..hehe..

nurulain zakaria said...

ok..tak sangka kan...lelaki pon..ade teman sehebat kaum hawa..sangat sweet...jarang ade lelaki yang tunjuk...sayang die,kat kawan...untung encik amir...

Qarl said...

aiyakkk

trus 3 komen...

gittchuu

hahaha

pasni, jutawan la kan!

hahahahaah

nak komen thru sms je lah..

malu nk komen kat sini.. boleh>

pYinCesZ EleCtRa said...

x pernah jmpa org lelaki yg snggp mngaku yg dia 'nangis' krna sahabat...!!!!!
cayaalah abg aizul...
leyh ucp happy burfday untk en amir rayyan x..??
he5..
happy birthday untuk en amir rayyan..(brtuah ada kwn mcm ni...)

nabil_potter said...

patut ar bz je kebelakangan nie..huhuh..
friend forever :)

sudirman said...

tahniah..hargai kawan tu..kan bagus kalau aku pun ada kawan begitu..tpi..biarlah ia terbuku di hati..moga korang terus ceria..amin

LittLeMyRsHMaLLoW said...

sAHABAt
kEraNa diRiMu bEgitU BeRhAGa LAh !

=)

farhana said...

Sahabat yang baik perlu dihargai..
Happy birrthday to him =)

Nur Syamiza Hadi said...

sweett..;)

Wan Zulqhairi said...

sadis sekali... harap silaturrrahim berkekalan.. susah nak cari kawan mcm tu.. tapi yg penah aku jumpa je hanya kawan yg mahukan harta semata-mata.. bila kita sengkek dia pun lari.. hari2 nak sruh dibelanja kan!!! larat ke ada kawan camtu?? so, baek cari kawan lain.. tapi bila kita menjauhi plak, semua orang dia canang cakap kita ni backstabber la semua benda laaa... sape tak geram.. smpai dia tulis lam blog aku ni buat dia susah dan mcm2.. saket hati sgt.. huhu.. dah naseb badan..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

indahnya persahabatan jika disulamo kejujuran

=)

LATEST ENTRY

UNCLE SEEKERS BERCINTA DENGAN BEKAS PERMAISURI AGONG?


BOLEH KA KALAU NAK BUAT GATHERING?

cik qiqilala said...

wahh. tak sangke de gak dak laki nak story pasal kawan baik die. jarang ahh. mesti korg best kan? haha.

cik qiqilala said...

wahh. tak sangke de gak dak laki nak story pasal kawan baik die. jarang ahh. mesti korg best kan? haha.

Mieya said...

nice to read ur writing..so interesting..
sgt sayu apabila mnceritakan ttg kwn sejati..bkn sng nk crik kwn yg btul2 kwn..bkn kwn mkn kwn..
so cheer it up aizul marcello!!
^_^

http://akumia19.blogspot.com

Dyka said...

korang sweet!

sob sob...~

dilla adilla said...

wahh...akhirnya...da lme tgu new post nih....
tacing sgt post nihh...btw, hapy bday 2 ur best friend incik amir rayyan...cmtuh laa kwn yg dicari...kalo ade kwn yg nk ngan kita time senang jekk..bek tendang jauh2 skang...

Amir Rayyan said...

aizul....

terima kasih untuk ini...ia lebih dr ini...(akan saya ucap sepanjang hayat saya)

terima kasih jd teman gaduh saya...terima kasih jadi teman susah saya...terima kasih jadi teman ketawa saya....terima kasih Allah hadiahkan saya kamu.....

moga persahabatan ini kekal sampai syurga insyaAllah...

menjadi sahabat tidak hanya untuk sama ketawa,sama menangis tp lebih kepada saling memahami..kerna sahabat jugak perlu batasan yang perlu dibatasi.....

sahabat terbaik selalu faham akan itu.....

terima kasih atas doa2nya....syg kamu dan semua!!!

NurSolehah said...

wah... best ada sahabat sejati.

N happy burfday utk amir rayyan...

Utk semua blogger... Jom support sy and ada cbutan bertuah untuk dimenangi juga....

Jom...
http://miraclesoflifeonline.blogspot.com/2010/11/support-saya-and-anda-berpeluang.html

orange.shaker said...

friends for cry & laught:)

wannurfazrini said...

wow ! u are the lucky one sbb ada amir . so hargai dia . u pun kene buat mcm apa yg dia buat kat u okeh !

Saza Infineez said...

baaahhh...aku juga punya sahabat cam g2...

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

entry yg agak taching!!!!

yes..kwn cm ni la yg amat best wat kwan..teman pinjam bahu cm ni la teman 4eva...Tengs GOD bg kawan cm amir rayaan..

Amir Naufal said...

so sweet...
Amir di sini tiba2 terasa..perasan kejap!!haha..
utg sungguh ada kawan sebaik Amir Rayyan..:)

nutamilah haidaas said...

wahh .. terharu bila baca .. sahabat sjati ... :)

nutamilah haidaas said...
This comment has been removed by the author.
shera haifa said...

bukan mudah tuk cari kawan yang mana tuk kita luahkan perasaan. hanya sesetengah yang memahami. Kdg2 even kawan tu xblh selesaikan masalah bila kita luah je rasa dh tenang sedikit..

...orkid...edyliyne... said...

hmm... betullah tu...
memang susah nak cari sahabat yang terbaik...
OE pun tak jumpa2 yang dikatakan sahabat tu...
asyik je dikhianati...
ceh!
tapi... OE relax2 je...
tak pernah nak kisah...
cuma pegang prinsip sendiri...
kalau kita nak sahabat macam tu, kita kenalah jadi sahabat macam tu...
walaupun tak pernah menjadi (tetap juga kena khianat. baik sangat agaknya... tett...)
mungkin satu hari nanti adalah tu...
(n_n)

Mr FieQ said...

nak join skali la ngis2. hhaha.

Puteri Iqa Izyan said...

comel cupcakes!

happy bufday jgk la utk amir :))

NynaMysarah said...

wuuwuu, best gler friendship korg:)

Anak Tajul Molok said...

joy,teringat kad raya ak dpt dulu dr ko.ade bunga cengkih gak. yg special2 je dpt bunge cengkih kankan?

=)

E.I.Q.A said...

sob3x..
cam nak join sekali nangis..
bestnyer dapat kawan cam ni..
nak wish bufday to mr amir...

p/s:hargailah kawan anda sebelom dye pergi meninggal kan kite..huhu..

Fana Flora said...

beruntungkan kalau kita ada kawan yang sentiasa ada untuk kita dalam keadaan gembira mahupun sedih ;)
semoga persahabatan korang berkekalan sampai dah kahwin, ada anak dan sampai bila-bila la. haha

utk kawan aizul, selamat hari lahir amir rayyan. moga panjang umur dan murah rezki.

aLya said...

wat a great fren of urs..
hope the frenship last 4ever.
hepy belated beday kat amir rayyan :-)

Cik Chuie said...

oh... haikal kan? haha i know him =p

mayRa_ahmaD said...

shbt trbaek..nice bRo...

fittiariri said...

wahhhhh sgt hebat !!!! memang susah an nak cari kawan yang betul2 boley digelar kawan sejati kamu bertuah sesangat dehhh

eyna said...

alamak ! iena yg baca ney pown nak nanges , ngeeee~ btw , iena x sedar ad kawan yg camney , bertuah abg aizul dpt kawan camtuu , :)
chaw chin chaww ! :)