May 25, 2011

9 Marhalah....

salam...hye guyz! watcha doing huh? ada sehat kaa?? baeklah seperti yang dijanjikan pada ntry sebelum ini, gua akan update ntry pasal pengalaman di Penang baru2 ini...

baeklah..mesti ramai tertanya2, mengapa ntry 9 marhalah bukan? 9 marhalah adalah symbolization kepada perjalanan dari Johor Bahru ke Penang...ekceli dah terlanjur aku nak ke Ipoh, Perak untuk menjalankan tugas sebagai seorang gambargrapher yang bekerjaya lagi komited ( eccecececeehhh!~), lantas aku meneruskan agenda untuk berjumpa para peminat ( ok sahabat2 sebenarnya ) di Penang...

huhu..berjumpa sahabat2 di USM Penang, adalah salah satu perkara yang menenangkan ye..mana tak tenang, dalam kereta bising mulut masing dgn cerita masing2..huhuhu..perjalanan mengambil masa hampir 7 jam..mau kematu bontot ko.itu blom kira tergeliat mulut ko asyik menguap tak henti2 kan? malah tuan2 dan puan2 sekalian bertin2 tongkat ali digunakan untuk menahan mata daripada mengantuk...hebat bukan? nnt saya tunjukkan effect tongkat ali tuh..hahah..tak sbr laa teww!!


baeklah perjalanan kali ini ditemani oleh my junior gambargrapher, Adika Putra...hmmm..rasanya tak perlu diperkenalkan lagi kot..ramai dah kenal..artis nih! hahaha...

ok di sebalah kiri adalah hencek gambargrapher bersama teman beliau di USM Penang.
baru pas melantak. so masing2 tahan napas.. biasa laa teknik!..
teknik untuk kelihatan kempis, mengikut sahabat saya Taq, masukkan kedua2 belah tangan ke dalam poket smbil meng'itik'kan bibir anda..nescaya dengan keizinan dari-Nya, kelihatan kurus laah anda..
cobalah! tak rugi!



ok ini Adika Putra..berbakat besar budak nih weyyy!
jgn main2..

ok ini Taq bersama junior gambargrapher saya..
ekceli Taq nih nih pon gambargrapher jugeekk..

ok ini muka happy sahabat saya TAQ bila dapat tau saya nak dtg penang..
teruja nih..teruja nak smbut tetamu..haa semangat ini yg saya maukan..
laju je aku dtg penang lain kali..sebab ke'eksited'tannya menerima kunjungan dr saya..ngee3x..


ok sepanjang saya berada di Penang, segala aktiviti saya dikawal selia ketat ye..tahu ketat? xtau? hahaha malu lah nak xplain! ngee3x..
memandangkan semasa masuk ke Penang, kami melalui jambatan Pulau Pinang dan Adika Putra pula merengek2 mahu menaiki Ferry Penang, saya ikutkan saja hasrat dia..
so kami park kreta then, saja2 naek ferry2 nih..best wooo..angin bukan stakat sepoi2 bahasa dah, angin TESL namanya! nyaman! dan satu pengalaman yang sumpah tidak dapat dilupakan!



ok ini gmbr di atas ferry penang..
wht do u xpect, naek fery kan, gegar la..
so gmbr mcm org kene parkinson!


tapi ....
tetap dengan trademark yang saya kira agak sexy..



ok ini satu lagi pengalaman..
kau datang Penang kalau ko tak makan nasi kandar, baek tak payah pegi penang..
bungkus baju, pegi balik!
ini Nasi Kandaq Bratoq namanya..kenapa nama dia mcm tuh?
haa ko tgk, berduyun2 manusia beratur pnjang...
tp jgn risau jika anda bosan beratur disini, sebabnya ada pakcik yang sudi menghiburkan hati anda dengan pantun2nya...
nescaya anda akan tidak kering gusi...


dan ini...nasi kandarnya...nampak mcm biasa bukan..
cuba rasa dulu tgk..terkeliur tak terkeliur kaw...



seterusnya, kami pusing lagi....
kali ini ke tempat mewah Straits Quay...
ok mesti korang akan sebut Straits Kuey kan? 
salah DOL! sebut dia Straitst Qi...walupun ejaannya Straits Quay! huhu
one of new attraction kat Penang..adoyyy rasa mcm nak beli je rumah kat sini..
takpe kmpul duet photography sket2 yer..hahaha



 mcm biasa la...amik gmbr ngan protoge kan..
hahah


ok ini kat entrance Street Quay tuh..
menarik!


ok selepas tuh..ktorg terus ke Batu Ferenggi..melalui bukit apa tah..
mengikut kepercayaan karut sahabat saya, Taq, bukit nih berantu..
dan cerita hantunya agak kelakar ye..sbb hantu nih boleh tlg selamatkan mat2 rempit yang kene kejar ngan polis..mengikutnya lagi, Hantu Bukit ini yg dipercayai perempuan fuck gle ngan polis2..dats y dia tlg mat2 rempit yg kene kejar..
hahahah kelaka bukan?

ok..kau bayangkan...aku dari JB terus ke Penang, dan meneruskan aktiviti2 di atas tanpa sebarang rehat...
dan aku sorang je boleh driving..cilakak tak cilakak laa ko rasa kan?
penat dowh...dats y pegi urut kaki tuh..
haa jgn salah faham, gua tak stim pon kene urut ngan amoy tuh..amoy tuh burok kot! hahaha
itu cume effect kedutan seluar je..bukan kedutan kerendut yer! hahaha

meneruskan lagi perjalanan...kami lepak kat area Gurney...
happening ok walaupun jam menunjukkan ke pukul 2 pagi..
huhu!



 ok time nih kami nak pergi makan nasi kandar kat Flat Kg Melayu if i not mistaken..
even agak padat, tp aku rasa interaksi sosial kat sini bagus kot..
interaksi sosial maksudnya, komunikasi yang berkesan antara penduduk kat sini..
not bad jugak nasi kandar kat sini..terbaeekk!!


 ok masa kat Ipoh ktorg smpat singgah kat Pasar Karat..
tapi tak laa maksudnya diorg jual barang2 berkarat je kan..
barang2 baru lagi bnyk kot..
n apa lagi borong casing iphone ar..
dan ini salah satu casing iphone yang comel..bentuk slipar..
agak2 sapa2 yang konghajar, ko lempar kan je slipar nih..senang..tutup mulut terus! hahaha


haa bila da setel tgkap gmbr kat Ipoh, apa lagi..round d world la..
Dika adik gua tuh teringin katanya nak naek bukit bndera..maklumlah dia da kene kencing ngan sahabat gua Taq tu bahawa yang bukit bendera tu ala2 Genting Hingland siap ada Roller Coster bagai..
hahahahah..lawak laa sial..
tapi best dowh..bukit bendera nih baru bukak ekceli..tram dia pon baru..ekon tuh! jakun tak jakun sgt laa kan..
hampa perasaan dika bila tau yang bila da tiba kat atas tuh..non hado ye adik2..saya ulang..NON! hahah


ok kalau korang nak tau mcm mana laa ropenyer tram baru bukit bendera tuh, haa seperti yang tertera atas tiket tuh..
selesa mmg selesa...lebih laju daripada tram yang lama..


 rail pon baru..






 biasa laa kan..kanak2 bila teruja dpt naek ketapi bukit mmg mcm tuh...


 haaa siap ada tunnel ok!


 ok ini bila da sampai kat atas..
*pedulikan laa pakcik yang meliuk lintuk di sebelah tuh..
toksah zoom2 kat dubur dia..makruh!


 pemandangan penang dari Bukit Bendera..
nampak tak Jambatan Pulau Pinang tuh?
lawa kan?


 dika muka frust tak jmp roller coster kat bukit bendera!



dan aku plak malu2....no camera plz!
*tiba2


 seterusnya, kami turut memandikan diri di Air Terjun Teluk Bahang...depan sket dari Hard Rock Hotel
 best laa jugak..
dan gmbr di atas pas ktorg mandi..
n kat belakang diorg tuh adalah empangan ye..air punya laa banyak..
Empangan Teluk Bahang


 ok masing2 dah penat..perut Taq pon penat...tuh yg gebeh tuh..hehehe
*maaf taq...saya carot anda..ala relax laa..baru 1st time gua carot lu! haha


 haa dika bila teruja mmg mcm tuh..heheh
aku pon..


dan malam sekali lagi..
toksah nak kata apa2..tempat nih mmg superb!


dan ini kenangan terakhir..
kau mampu baju kebetulan sama? hahaha
dah mcm uniform dah haa..

adika ngan abg sayang beliaw..
tidak dpt dipisahkan..
biasa laa tuh...


semua kenangan kat Penang mmg kelakar..
Pengalaman kene kacau ngan hantu time kat rumah Taq la...pengalaman main truth or dare smp masing2 kene berkemban la, pengalaman ada org menangis dalam kreta la, pengalaman 'dika tutup laptop tuh!' la, pengalaman kene sound sebab pakai short la ( smp skang aku gelak! ), pengalaman mandi air terjun la..huhuh semuanya jd kenangan yang takleh dilupakan..

Jutaan terima kasih kepada Taq dan pihak USM sebab sudi menaja penginapan..
tidak dilupakan kepada Ibu Taq yang sudi menaja makanan sepanjang berada di Penang..makanan aunty mmg terbaek laa aunty..smp skang saya boleh bau makanan tu kat tangan saya..hahaha
Jutaan terima kasih kepada adik gua, Adika Putra yang sanggup nih tahan mata semata2 nak teman gua drive dr JB-Penang-JB..tq dik! 
dan inifiniti terima kasih kudus dari saya untuk sahabat saya, Taq..sudi melayan tetamu dari selatan nih..tq atas segalanya juga yer...Happy bufday to u btw!

and semua laa warga penang sekalian..

tq tq tq...

owh sekali lagi, sapa yg berminat utk pakej photography, jgn malu jgn segan, saya boleh cover serata malaysia ye..sabah sarawak pon boleh!
email me ya : aizul_marcello@hotmail.com

owh b4 terlupa, sila update link saya kat blog anda yer..takda nya dok tk tk nye dah..dot kom skang nih..
www.aizulmarcello.com

ngerti loh?




till then, 

chaw!!

A I Z U L  M A R C E L L O
tulis blog pakai hati, amik gambar pon pakai hati..=)


22 comments:

Taq Rafael said...

DAMN!!! kantoi peruttt buyong..
sabotaj!!

tima kaseh la byk2 pasai sanggop nih meredah 9 marhalah mai Penang...
kami kat Penang ni smua pakat suka ampa mai perabeh nasi kandaq kami..

byk menda kot kita dpt masa kat cni..smua tu selama2nya jd kenangan terindah..!!

pasni jgn serik2 mai Penang lagi naa!!hekhekhekeh

anith chan said...

Woh! 1st nek bukit bendera tew..

AfiQ said...

demn! tetibe rasa nak g penang skang jugak! best nye g penang.. lame da tak pegi... huuuuuuuu... aingin TESL eyh? terbaik! hhaahahahaah

laskar pelangi said...

fulamak! macam best plak kat Penang tu. rasa nak pergi terus jerk. =D

terbaik lah!

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

gile kau entry sume ni teringt zamn mai penang 5 tahun dlu...train bukit bendera yg oldish gile dh naik taraf ok....miss u penang!!!!

Dyka said...

bhahahahaa! ada lagi satu pengalamannn tertinggal! hahaaha! resit dan tiket! bhahahaah!

Taq Rafael said...

dyka : yeszaaa...tiket n resit..malu la tuh x nak bgtau..hahaha...

nama saya fatimah dan saya bukan pengganas said...

haha.. gelak2 je baca post abg aizul ni, cambese..
gamba pun cantik2.
patot la xde update baru dr blog ni. dah tukar url upenye. cish.
shoutbox pun dah xde, sedeh aa camni.

Hishyamuddin said...

Waaaa.manyak suka ya...hahahha
itu urut kaki manyak sedap kaa?hahahaha

meaw said...

pehhhhh ! best woooo perjalanan aizul hoiii! 9 marhalah tu memang kematu bontot! tapi semangat nak turun penang jugak tu ,heee....n banyak2 gambar saya tau sebab apa aizul kata no camera lepas/masa turun train tu..mesti pening kan,HAHAHAHHAA! korang memang da best !

Shiq said...

Dah lama cikgu tak naik bukit bendera...

Cikgu paling suka gambar flat tu... sso uniq!

tat!n said...

wahh tren da start operasi eh?bestla.thn lepas kte pegi naek bkt bendera tu naek landrover jek.siap kne kejar ngn beruk lg,haha.penang best! ^^,

Pelangi said...

BACA ENTRY NI ENJOY + GELAK2..:)

MiSz fiFiEyQa said...

Hari tu g penang jap je,x sempat pun nak pekena nasi kandaq...huhu

syasyah_biscuits said...

perasan tak knpa ada tugu micheal jackson kat depan hard rock?? knp bukan janet jekson ataupon oprah ataupun org laen??? haahha

oranglidi said...

hahaha! awat gambo urut kaki tu cam stim smacam? hahaa

EYQASARA said...

Yoooo....smart lah gmbar tu! caya laaa... stylooooooo.... erm, dah tuka link rupenye.. isk!

May Maisarah said...

walawehhhh...aizul marcello..kasut converse kita sama laaahhhhh.....cayalahhhh....

gimme five, bro! =))

http://misscornetto.blogspot.com/2010/08/cinta-baru-akuko-g-main-jauh2.html

same,right?

∂ʋcκ ғαcɛ said...

abg aizul cuba meng'itik'kan bibir macam sayya kerr ?

biNtang said...

best kn p penang?! hehehe.. penang mmg terBAEK! :)

http://bintangpenyembuh.blogspot.com/

miss teddy munch munch said...

haha..damn!!!ak glak mcm bruk ilang ank dlm blik..seme roomate ak tgk plik..stim??ok..too much..tpi b;asah je ar..bhaha

Ariey Arya Aridinata said...

penang mmg best!!!!dlu tiap2 mggu trun lpak penang....huhu