Jun 6, 2012

Bersediakah kita?


Kadang2 kan...err...mcm selalu je..kita acap kali terlupa yang kita ada Pencipta.
Pencipta yang mana senantiasa memerhatikan kita..
DIA yang sntiasa mengawasi kita...

tapi...

Kita??
endah tak endah..
boleh buat tak gheti je...
bila dah jadi musibah itu ini, baru nak crk sejadah..
tikar buruk tu jugak ko cium nangis2 kan?

jadi...
mulai dari saat ini..
jangan langsung lupakan DIA..
even seditik sekalipun..

kerna..
Mati itu pasti..
syurga dan neraka itu juga pasti...

bersediakah kita???



5 comments:

sayanisaid said...

aku pun tak bersedia bro, dosa bersepah, agaknya kalau susun, dah sampai langit ketujuh. iskisk

FiQa said...

ingat Mati itu perlu...
sebab kita akan dekatkan diri lebih kepada NYA...

bersedia atau tidak, mmg tak bersedia kan...

tapi dlm masa yg sama, kita perbanyakkanlah apa yang patut...

sob3... :'(

saya pun bnyk dosa...

:'(

fazilamz @ iLa said...

Kekdg tu setiap musibah yang dtg hnya krn balasan atas dosa yg penah kita buat di dunia...kat dunia pun rs peritnya, kalau kat SANA...xleh gambarkan mcm mn.....

Berzikirlah selalu...agar kita sentiasa dkt dgnNYA...insyaallah
segalanya berkat

NadyaBubble said...

Kadang-kadang kita leka.
Kadang-kadang kita lupa.
Tapi Allah tak pernah lupa kita kan :')

Nur Aleiya said...

mati itu pasti walau diri kita tak ready lagi :)